Nu kör vi

En lagad dator, minimal bakfylla och en vildsvinswok som puttrar på spisen borgar för en bra söndag. Tonåringar må vara finniga, gapiga, ouppfostrade och skamlösa, men när de kommer hem till mig för att med gott resultat laga min dator så är de guld värda. Nu verkar datorn fungera och jag har dessutom äntligen investerat i en extern hårddisk för att spara alla de tusentals bilder och viktiga dokument som trots allt finns på datorn.

När jag nu är tillbaka i etern igen så känner jag att jag har mycket att ta igen. Min RSS-läsare vittnar om 155 nya blogginlägg som jag måste läsa för att återigen skapa mig en bild av vad som sker i den så kallade bloggosfären. Det visar sig dock att som vanligt efter en frånvaro så har det inte hänt så mycket som man annars får för sig.

Nu har den här bloggen hamnat i lite obalans efter en köldknäpp på näsan. Men ge mig lite tid och några dagar så är vi i rätt fas igen.

Kommentarer
Postat av: Joffemannen

Efter brandsäkerhetsutbildningen på jobb förra året öppnade jag ett smugmug-konto. Skulle det brinna lär ju både min laptop, min stationära och mitt NAS brinna, och eventuella DVDer med kopior. Men molnet brinner inte! Det är alltså för att spara bilder, och kunna visa varifrån man vill, och i originalformat.



Anger du min mailadress när du öppnar konto får både du och jag rabatt!

2010-12-05 @ 18:50:36
URL: http://www.smugmug.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0