Leksand - Tingsryd


Leksand, Leksand. Can we play you every week. Leksand verkar passa oss ganska bra. Med ganska dåligt underlag för min studie så vågar jag påstå att det nog är få lag som på allsvensk nivå har så bra poängutdelning mot Leksingarna som vi har. 2001-02 vann vi två och förlorade två matcher mot dem, förra säsongen kryssade vi i en träningsmatch och i år har vi tagit 3 av nio poäng mot dem. Det ger 13-10 i poängutdelning till favör för Leksand över de senaste åtta matcherna. Det är inget strålande facit, men ändå helt ok med tanke på att det är ett stadigt topplag och en nykomling/underdog/div 1-lag vi talar om.
***
Presskonferens efter matchen. Jag antar att det inte var någon smålands-media på plats efter som Kari Rauhanen fick sitta tyst.
***
Det kändes nästan lite fånigt i slutet av tredje när vi hade PP, då satt jag mest och var rädd för en kontring och ett mål i baken istället. Det, om något, är ett ganska tydligt tecken på att det här med att vara bottenlag har satt sig på självförtroendet.
***
Leksand verkar inte helt nöjda med gårdagens förlust.
***
Just nu är vi väldigt nöjda med hur Tero Leinonen agerar och den trygghet han sänder ut. Föreställ er om han fortsätter spela bra, och sen kommer någon annan och snor honom när månaden är över. Det här kan lika väl vara en chans för Leinonen att visa upp sig och skaffa sig lite matchträning för något annat uppdrag. Typ såhär. Jag hoppas att TAIF verkligen signar upp Leinonen så fort som möjligt, alternativt att det finns någon option i provspelskontraktet som ger oss förstatjing. Annars skulle det här kunna sluta väldigt, väldigt snopet. 
***
...och helt plötsligt är vi bara en poäng efter Borås.

Kommentarer
Postat av: Joffemannen

Värmde lite att kommentarerna i Leksand antydde att laget ska ramla ur.



Nu vill jag ha 7 pinnar till i år!

2010-12-14 @ 11:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0