God Jul

Jag kastar in handduken extra tidigt i år. Det närmar sig dopparedagen och planerna börjar spikas. Det är lilljulafton och julgransklädning med familjen imorgon, uppesittarkväll på torsdag, heldagsfirande på fredag, juldagshäng med polarna +sambos, flickvänner och nyfödda på lördag samt hockey, stor fest och utgång på söndag. Med tanke på detta samt det faktum att min dator verkar ha havererat för gott som den här bloggen nu tar ett välförtjänt juluppehåll. 

Förhoppningsvis håller sig världen lugn de närmaste dagarna och vi kan fokusera på de som är oss närmast. I julklapp önskar jag en värld där vi bryr oss om varandra, där de rika och starka slutar utnyttja de svaga och där var och en blir slipper bli bedömd utifrån religion, hårfärg eller efternamn. Vi hoppas på en jul där de ensamma får sällskap och där den som fryser finner lite värme. Jag hoppas på en jul som värmer trots att kölden där ute är hård. Jag hoppas ni alla nu kan insupa lite julkänsla och koppla bort det negativa och de frustrerande känslor som har funnits under hösten. Så God Jul till er alla och på återhörande framåt söndag.


Kommentarer
Postat av: Staglaberget

God Jul!

2010-12-21 @ 17:55:30
URL: http://staglaberget.wordpress.com/
Postat av: Kirre

Ja, jag säger detsamma. God Jul och tack för trevlig läsning.

2010-12-21 @ 20:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0