Ekologisk ölprovning

När jag sa tack och hej till kontoret förra veckan så fick jag med mig två lådor öl hem som avtackningspresent. Eftersom fokus låg på ekologiska och exotiska ölsorter så fann vi det som ett gott tillfälle att ordna lite ölprovning. Så igår kväll öppnade det glada vänsterkollektivet Hotel Dacke upp dörrarna för gästerna och vi började hälla i oss. Eftersom det alltid vid såna här tillfällen på grund av tilltagande berusning enbart är de första 3-4 ölen som verkligen, verkligen smakar som det är tänkt så är det kanske inte helt berättigat, men godast var helt klart den brittiska alen 'Scarecrow'.

Under kvällen hann vi även med att se vår spelkupong hålla sig vid liv via Almtunas vändning mot Västerås och bli fullkomligt likviderad via två snabba Liverpool-mål mot Aston Villa. Spelkupong eller ej så var det faktiskt skönt att se Liverpool vakna till igen och efter ett par segrar på sistone så är väl krisen inte fullt så djup längre. Efter fotbollen visade det sig att Viasat visade den franska kultrullen Nikita. Bra våldsfilmer blir sällan så bra som när man är lite på sniskan efter ett par öl.

Sett till de allsvenska resultaten så hade jag nog gärna sett en seger för Västerås men det är glädjande att se att både Sundsvall och Troja fortsätter att förlora nu när vi går in i, ännu en, viktig vecka för Tingsryd AIF.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken lysande sammanfattning på en helt klockren kväll

2010-12-07 @ 13:29:05
Postat av: Anonym

http://www.aa.se/

2010-12-07 @ 14:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0