Det kom ett mail...

Jag är förundrad. Är det här ens ett försök till att vara rolig?

"From: [email protected]
To: [email protected]
Subject: orin bausa
Date: Fri, 17 Dec 2010 00:41:10 +0000

nu ionnrar ja bara vaa den däa va hetere orin båsan finnns jånånstans i beuken.
är den onner eller öover maggen säcken???
opprepar jag är inte diment jag är ove goss herrn i skogsryd linne ryd
ove igjen göm ente dä"

På något sätt och vis är det förstås stort att det finns folk som bemödar sig med att regga en ny e-postadress för att kunna maila mig. Det kommer en del lustiga mail och jag kan tycka att det är anmärkningsvärt hur min till synes oskyldiga blogg kan provocera så till den grad.
***
Målet var att ha så många julklappar som möjligt köpta innan den här veckan är över. Jag har kanske inte lyckats fullt ut med den målsättningen, men idag åker jag förbi Samarkand för att utöka inköpen ytterligare lite, 3-åringen ska ha en Buzz Lightyear-dräkt och min far ska få en bra bok. Sen återstår det bara att köpa något till min syster och hennes man, vilket verkligen inte är det enklaste. 
***
Röglebloggaren som var i Växjö Ishall utan att kunna se hela isen uppmanas av Växjösupportrar att han borde ha ställt sig någon annanstans på läktaren. Jaha, är det inte svårare än så? Jag som trodde att den naturliga lösningen var att räkna ut en procent av hur mycket ishockey man missade och att skriva ett öppet brev där man reklamerar den vara som man har köpt. Men nej, så uppmärksamhetstörstande är väl ingen.
***
Från Dackehallens souvenirbod beställer jag en TAIF-tshirt till 10-åringen. I hans ålder är TAIF bäst i världen och det gäller att bygga på den mytbilden in i det sista. Snart kommer nog dessvärre den dag då han börjar att läsa tabeller och jämföra lag från olika serier. Den dag som den insikten kommer så får jag nog kämpa på än hårdare för att hålla i hans grönvita övertygelse i en värld där det finns distraktionsmoment överallt. Det måste vara jobbigt att växa upp i dagens samhälle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0