Torsdag

Gårdagens innebandy gick ganska bra, eftermiddagens tupplur gjorde susen och snart ska jag till Bishops för att dricka MAX 2 öl. Med andra ord har jag det ganska behagligt just nu och livet i allmänhet börjar komma allt mer i fas med sig självt. Det känns som om en stabil vardag är en bra grund att stå på för att kunna sväva iväg lite ibland. Och den vardagen byggs upp allt mer omkring mig nu. Rutiner och och vanor skapas runt omkring mig utan att jag knappt är medveten om det, och samtidigt som det finns en trygghet i det så innebär även rutinerna att man blir fastlåst. Så livet i sig kräver en väl avvägd balansgång mellan frihet och trygghet, ungefär som politiken i grund och botten ser ut.
Vår 'biljett-kupp' igår gick enligt planerna och det verkar som om de från Lakers-håll först idag insåg vad som hade hänt. Kul att se att vi har spridit lite panik bland lakejerna som uppenbarligen inte var på tårna. Jag brukar inte lita allt för mycket på den här bloggen, således undrar jag om det stämmer som han skriver att 'Webbiljett har stängts ner vilket är fullt naturligt då Växjö Lakers vill ha så bra kontroll som möjligt på vilka de släpper ståplatsbiljetterna till'. Men om det är så Lakers väljer att sälja sina biljetter så förväntar jag mig att TAIF svarar med samma medel när det väl blir dags.

Kommentarer
Postat av: R

Tja, egentligen är det väl omöjligt att kontrollera, men visst, är väl nästan lugnast om de får ha sitt hemmastå. Hoppas bara att Lakers "har haft kontroll" på sektion 4, så ingen stackars Lakej hamnar där...

2010-08-26 @ 20:02:48
Postat av: Kalle

Sektion 4 är en neutral sektion där får vem som helst stå och således köpa biljetter. Det kan inte ens vilsna bybor från socknen ändra på.



Hemmastå (bara lakejer), bortastå (bara bönner) och neutral sektion (vem som helst). Så enkelt är det.

2010-08-26 @ 22:04:02
Postat av: Mormor

På sektion 4 samlas bl a föräldrar och syskon till de VLH-pojklag som spelar i periodpausen. Mycket barn där alltså!!!! Ingen idé att ni försöker regera på sektion 4. Bara så ni vet. Och som redan sagts så är sektionen neutral vilket innebär att de som vill stå där oavsett tillhörighet också gör det. Kom ihåg att ni är på Lakers hemma-arena och där går säkerheten i absolut FÖRSTA hand. Taifare som beter sig illa lär åka ut illa kvickt. Toleransnivån är inte hög hos våra vakter och poliser.

2010-08-26 @ 22:20:42
Postat av: R

Ni behöver inte oroa er, det är högst tveksamt att någon Mor eller syskon hann köpa på Sektion 4, då dessa köptes upp av TAIF:are under ungefär två timmar. Lakejerna själva hann ju inte ens köpa på sina egna hemmastå, så vore väl märkligt om någons mormor var på tårna och köpte på sektion 4...

2010-08-26 @ 22:59:25
Postat av: PA

Fantastiskt kul att ni tror att er s.k lilla biljettkupp fick Lakejer m.fl att skaka, hehehe!! Njae, knappast. Vi vet att vi får ha vår Västra Stå helt för oss själva. Om det nu mot all förmodan finns grottmänniskor ifrån T-röjd som köpt biljetter på VS, så tycker jag bara otroligt synd om er, då ni tyvärr inte får bevittna detta derby. Det finns väl inte ens nån från denna socken som allvarligt tror att dom har chans att sätta sin lekamen på VS i Lakerdome. Att man stänger av möjligheten att köpa på VS via webbiljett beror ju på att man sätter säkerheten främst. Om ni tycker att det är konstigt att VLH stänger möjligheten för er att köpa på VS så är ni dummare än jag trodde. Jag förutsätter att TAIF säljer de bortabiljetter dom ska sälja, alltså er bortastå. Nått annat räknar jag inte med. Tycker nog lite synd om den/dom som ev. sitter på biljetter på VS, kostsamt??!! VÄLKOMNA TILL DOMEN!!

2010-08-26 @ 23:06:11
Postat av: PA

För övrigt så har ju TAIF redan meddelat att man inte kommer släppa mer än 150 biljetter till Växjö. Dessa begränsningar satte aldrig Lakers. Så det där med att svara med samma mynt......?? Ni är bra lustiga?????

2010-08-26 @ 23:09:54
Postat av: Nesse

Men sålänge det är en TAIFare som har en biljett till sektion 2/3, så betyder det ju en Lakej mindre i ishallen i vilket fall som helst. Vare sig TAIFaren kommer upp på läktaren eller inte.. Bara positivt. =)

2010-08-26 @ 23:13:18
Postat av: Legenden på BA

2 öl, jojo. "Ni trodde det skulle ta en timme men jag fixade det på en halv"

2010-08-27 @ 01:26:11
Postat av: qwerty

Haha, lökers... Assraped i sin egen hall. Vilka jävla sopor ni är. :D

2010-08-27 @ 08:08:55
Postat av: PA

Hahahaha, å ni tror på fullaste allvar att ni får ner antalet Lakejer på hemmastå genom att attackera den genom uppköp! Hehe, kan säga att vi har en bättre kontakt med vår köubblokal i vårt hjärta än så! Men tacka för pengarna gör vi ju givetvis! Ni skulle lagt era resurser på andra ställen av domen, då kanske ni kunde lyckas!! Faan ni spenderar ju pengar som aldrig från den där hålan! Undrar var ni öser ur, hehehe!! För ett halvår sedan skulle folk från socknen bojkotta matcherna Växjö för att inte spendera några pengar på klubben, nu försöker man köpa sönder arenan!!! T.o.m rädslan att förlora läktarkampen är gigantisk!!!! :)

2010-08-27 @ 08:41:47
Postat av: 1923

Ojdå...

2010-08-27 @ 09:02:22
Postat av: Joffemannen

Jag ska komma ihåg att aldrig mer köpa en biljett utan att fråga om lov

2010-08-27 @ 14:20:00
Postat av: Ännu en lakej

Vilken patetisk fjant du är 1923. Jag vet att du bara för något år sedan skrev att du aldrig tänker sätta din fot i lakerdome ifall lakers - taif skulle mötas i framtiden, kan du förklara din totala makeover där?? Det är ingen mening att du nekar för jag vet att du har sagt det.

Du är fullständigt rökt i huvudet.

Pissa på TAIF!

2010-08-27 @ 16:03:14
Postat av: 1923

Jaså? Det är tur någon håller koll på allt jag skriver, för jag minns då inte allt trams som jag har skrivit ner de senaste 4 åren.

2010-08-27 @ 16:17:45
Postat av: lakej

Återigen bevisar du din totala brist på inteligens. Att du inte ens kan ge ett svar på en sådan fråga är både pinsamt och skämmigt.



Ska du inte åka till växjös kansli och köpa lite biljetter till? köpmanin har ju nått gröna brigaden nu också och inte bara klubbens ledning, på hemvägen kan du ju sedan köra om någon lokal pizzeria och köpa en kebab-pizza. Äckelfjant.

2010-08-27 @ 17:27:22
Postat av: 1923

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om jag missade frågan. Här kommer svaret då.



Jag kan inte minnas att jag har sagt att jag inte ska sätta min fot i Växjö ishall. Jag var där flera gånger och tittade på diverse juniormatcher förra gången till exempel, så även om jag har skrivit något sådant så bröt jag den regeln för länge sedan.



Däremot vet jag helt klart att jag flera gånger har sagt att jag aldrig någonsin ska besöka Borås Ishall igen, även det en regel som jag sedan har brytit emot gång på gång. Jag är inte vidare konsekvent när det gäller sånt antar jag. Sorry!



Var det sista om pizzan också en fråga?

2010-08-27 @ 17:32:51
Postat av: lakej

Läsförståelse är inte heller din starka sida ser jag.

2010-08-27 @ 22:35:44
Postat av: Martin

Man skulle kanske göra polisen uppmärksam på de direkta hot om våld mot taifare som skrivs på LL:s forum angående biljetter.

Inte snygga grejer som skrivs där just nu, att de som skriver sen förmodligen är timida som små korgossar när det väl kommer till kritan spelar liksom ingen roll, det är hoten som sådana som är skrämmande.

2010-08-28 @ 00:02:41
Postat av: Krummi

Skrämmande är inte ordet jag skulle använda. Pubertala småpojkar framför en dator är mest patetiska. Högriskmatch skrivs det om... Verkar vara mest från lakejhåll som man är lite testosteronstinna! Men det är klart, vi bönder kanske bara missuppfattar språket. Har själv lite problem med storstadsslang.....

2010-08-28 @ 00:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0