Tänk om alla dagar vore söndagar

Det blev en stillsam söndag som verkligen inte kommer gå till historien, men som å andra sidan kan vara fruktansvärt värdefull och efterlängtad ibland. Vi vann innebandyn igår och det var skäl nog för att jag skulle bjuda in till en mindre segerbankett. Så idag när jag vaknade fick det bli det sedvanliga städandet av burkar och glas innan jag åt en rejäl frukost och tittade på nyhetsmorgon.

Innan den riktiga fotbollen från England drog igång så åkte jag ut till Åbo Idrottsplats och såg 8-åringen spela poolspel med sitt lag. Han är inte mycket till talang, och dessutom huvudet kortare än lagkamreterna, men han kämpar och stretar på vilket gör det värt att se trots förlusterna. Jag träffade även på en för mig obekant TAIFare som ville snacka ishockey. Jag vet dock inte om jag hade särskilt mycket vettigt att komma med, ishockey i allmänhet är som sagt inte riktigt min grej.

I eftermiddags blev det så kaffekalas med gäster och fotboll från Bolton, Liverpool och Birmingham på TV'n. Inget storslaget i sig men skönt med en söndag utan några måsten och med mycket frihet. Ungefär som alla mina söndagar brukar se ut i och för sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0