Omställning.

Sundsvall hockey tippas nu att hamna i botten av Allsvenskan av många tyckare. Anledningen är det faktum att de åkte ur i våras för att sedan få en friplats i somras. De hann ställa in sig på att vara ett div 1-lag men måste nu ställa om och ta sig an en högre serie. Lite samma läge har mitt innebandylag hamnat i. Vi har i flera säsonger kämpat för att gå upp ett steg och i våras var det på håret att vi lyckades. Nu har det dykt upp en friplats och vi har bestämt oss för att ta den, så helt plötsligt förändras innebandyn radikalt. Ett steg upp i seriesystemet kräver hårdare satsning. Dels måste jag personligen omvärdera mitt eget engagemang, och försöka finna min roll i ett lag som nu står inför helt nya utmaningar. Vad har jag egentligen tid, och förmåga, för? Vidare ställer det till en hel del för mitt hockeytittande då våra träningar faktiskt var planerade för att inte krocka med hockeymatcher. Våra hemmamatcher hade vi dessutom lagt efter samma mall. Nu ryktas det om ytterligare en träningsdag i veckan och våra hemmamatcher redan är inplanerade efter ett förplanerat schema som vi inte kan påverka. Jag får helt enkelt ta mig en funderare och ge det ett par veckor för att känna efter. Men just idag ska det bli fruktansvärt roligt att träna innebandy för första gången med det nyblivna division 2-laget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0