Ett klargörande

Medans jag var på Bishops igår och drack MAX 2 öl, som givetvis blev 3 öl, så trillade det visst in en hel del kommentarer här angående biljetterna. Lakers släppte 250 biljetter till bortasupportrar, TAIF har enligt uppgift släppt 150 biljetter till bortasupportrar. Fine. Resterande biljetter säljs öppet till vem som, där går det alltså inte stoppa någon eller kontrollera vilka sympatier personen i fråga har. I Växjö kanske det är kotym med clownnäsor, peruker, pukor och trumpeter som visar vilket lag man håller på, men så är det inte i Tingsryd. Och inte bär vi stråhattar, gummistövlar eller högrepar för att kunna bli identifierade när vi går på ishockey heller. Och även om så vore fallet så tror jag att det är svårt att enbart på typ av stråhatt urskilja en TAIFare från från en stråhatt från Åryd, Öja, Gemla, Moheda, Vederslöv eller något annat av Lakejernas fästen runt om Växjö. Det går aldrig att stoppa någon från att gå på ishockey enbart beroende på vilket lag han eller hon håller på, som många Lakers-fans verkar tro att TAIF försöker göra. Vad jag opponerade mig emot var påståendet att det fanns biljetter kvar men att Lakers hade stoppat försäljningen för att kontrollera så att biljetterna hamnade i rätt händer. Om Lakers håller på dessa biljetter som är ämnade för allmänheten så tycker jag att TAIF borde göra detsamma. Men i rättvisans namn tycker jag givetvis att alla biljetter borde vara öppna för allmänheten, först till kvarn så att säga. Nog om det.

På tal om premiären som drar sig allt närmare så har tråden VLH - TAIF på Brigadens forum redan redan blivit en klassiker. Det känns som om vi Tingsryd-fans kan få det ofantligt jobbigt när vi ska 'besöka' metropolen Växjö, där flertalet av oss dessutom har växt upp. Dresscodes, stadskartor och dylikt efterfrågas när våra grönvita vänner från landet (?) ska få äran att åka in till residens-staden. Det finns en uppenbar risk för en hel del vilsekomna grönvita som irrar runt nere i centrala Växjö på matchdagen. Jag minns att för min farmor och farfar så var det en stor grej att åka in till Växjö. De bodde 20 km söder om stan, på en bondgård dessutom, men var inte inne i stan om det inte var absolut nödvändigt. När resan väl skulle bli av så tvättades bilen och finaste gåbort-kostymen åkte på. Sen tog de farväl av grannar och vänner och körde in till Lantmännen i Växjö, köpte hönsgödsel och åkte sedan nöjt ut på landet igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0