Den som är satt i skuld...

...är inte fri.

Jag och mina polare spelar ganska regelbundet finans. För något år sedan så insåg vi att den katastrofkapitalism som vi ägnad oss åt på spelbrädet inte var hållbar. Via de lån som finns i spelet lyckades vi skapa en inflation i hästväg och köpa både aktier och företag som vi egentligen inte hade råd med. Det välstånd vi byggde upp var helt och hållet skapat med lånade pengar. Vi fick börja reglera låneverksamheten och sätta gräns efter gräns för hur vi skulle bedriva låneverksamheten. De senaste gångerna vi har spelat har det till och med gått så långt att att vi tagit bort lånen helt och hållet och vi känner att det nog har blivit ett bättre spel.

Det finns andra lån som jag också har lite svårt för. Lån av spelare ishockeyklubbar emellan har sällan lockat mig särskilt mycket. Idag läste jag att Linköping har signat Tero Leinonen för att täcka upp för Christian Engstrand som har gått sönder. Vad som sker på målvaktssidan i Linköping är av naturliga skäl av intresse även för oss TAIFare. Jag vet inte exakt hur låne-avtalet för Axel Brage verkligen ser ut, och jag tror inte Linköping kan kalla tillbaka honom utan vidare. Men det är vad som står i slutet av texten som gjorde mig lite orolig; "Samtidigt vill LHC låta lagets tredjemålvakt Axel Brage, som kommer vara utlånad till Tingsryd, få starta upp med spel där snarare än att behöva åka fram och tillbaka för att vara reserv i LHC." Det känns lite som om de ändå någonstans övervägde att ta tillbaka honom, som om det i alla fall fanns möjlighet för det. Vet någon hur låne-avtalet verkligen ser ut? Hur fungerar sånt där egentligen?

Kommentarer
Postat av: Killerclown

Om jag inte är helt ute och cyklar så har jag för mig att LHC måste ha två målvakter skadade innan man får kalla hem Brage så tror nog det är ganska lugnt för vår del.

2010-08-02 @ 23:30:01
Postat av: Ernesto

Jag citerar också mig från http://mrmadhawk.se/2010/august/lhc-signar-leinonen.html ;-)



"I låneavtalet mellan TAIF och LHC står det dessutom att LHC måste ha TVÅ målvakter skadade innan man kallar tillbaka Brage, men det är klart, helt optimalt är det inte med låneavtal"



Hur pass hårt detta är skrivet i sten vet jag inte och det är nog ganska så självklart att TAIF och LHC har olika synsätt på tolkningen om det så skulle behövas

2010-08-02 @ 23:48:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0