Big Kjell

Ni har nog inte missat intervjun med Kjell Samuelsson som publicerades igår. Jag kom att tänka på Samuelsson häromdagen när nyheten kom om regeländringar till den nya säsongen. I år går man bland annat nämligen tillbaka till systemet som innebär att den spelare som blir foulad också blir den som ska lägga straffen som följer. Jag vet inte hur många myter man har hört om hur Kjell Samuelsson sköt straffar på sin tid. Enligt legenden så åkte han fram och strax efter blålinjen så drog han på ett stenhårt slagskott. Inga krusiduller. Jag vet inte hur sant det är, men så sades det vara i alla fall. Någon av er därute vet kanske hur det egentligen gick till?

Kommentarer
Postat av: Hockeyvän

På 70-talet spelade i TAIF en finsk back med landslagsmeriter, Timo Saari,(nr.5)som lade straffar enligt din beskrivning.

Vad jag minns om Kjell Samuelsson så hade han ett hiskeligt hårt dragskott men dock inget särskilt hårt slagskott.

2010-08-15 @ 11:58:49
Postat av: ekan62

Timo Saari är också den jag tänker på när du beskriver straffläggning.

Timo satte alla sina straffar i TAIF utom en vad jag minns.Den tog Honken i HV71,han hade förmodlige hört ryktet hur Timo slog.

2010-08-15 @ 15:17:39
Postat av: 1923

Så kan det varit. Tiden brukar ju ha sin förmåga att förvränga legender och sägner.

2010-08-15 @ 16:01:46
Postat av: Hallabroan

Helt klart är det Timo Saari:s straffar dom du beskrev.

Farsan har pratat mycket om dom.

Vet inte hur det var med Kjell, slog han några straffar i TAIF ?, eller NHL ?

2010-08-16 @ 10:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0