Att bära färg

Jag har rent generellt svårt att bära klubbfärger eller loggor från andra svenska klubbar än just Tingsryd AIF. Handlar det om utländska lag så kan man komma undan med att spela det oförstående turist-kortet. Fast å andra sidan är det sällan OK att springa runt i Sverige och vara hängiven supporter till ett utländskt lag som aldrig har sett live eller ännu mindre varit i närheten av deras hemmaarena. Hur som helst så finns det ett lag som jag nu kan börja känna att det är OK att jag flaggar med. 94-åringen följde sitt Växjö BK i närmare 70 år, och i hans hus syns det tydligt. Jag ser det som inte mer än rätt att låta VBK-flaggan hänga kvar i en hyllning till denna man och som ett tack för att jag tillåts bo i hans hus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0