Adaptation

Vår trana vogen ligger vi ganska omgående under med två puckar i Borås Ishall, men trots att det är omöjligt kommer vi in i matchen igen och får oavgjort till slut. Tisell säger tydligen till Holger att laget har en hel del att jobba på, och det finns väl en slags trygghet i att den vetskapen trots allt finns. Några andra som också har en hel del att jobba på är Öster som återigen spelar relativt bra men har väldigt svårt att skapa något framåt. Efter fotbollen slog vi på Adaptation, en film som krävde att man tänkte till både en och två gånger för att förstå om det var ett manus som handlade om en bok som blev en film, eller en film som handlade om en bok som blev ett manus som blev en film, eller om det var en film om ett manus i en bok. Till slut när alla poletter verkligen trillade ner så var det faktiskt en väldigt bra film.

Efter filmen visades AIK - Almtuna på från vårens kvalserie på Viasat. Inför ett halvtomt Johanneshov dominerade AIK stort och vår Julius Larsson tappade pucken mot framstormande gnagare tre gånger. Enda anledningen till att jag tittade var att få se ett TAIF-pling i rutan, en liten chans att få uppleva den kvalserie-känsla som jag gick miste om i våras. Men efter att det först plingat till mellan Nybro - Enköping och sedan Olofström - Sundsvall så förstod jag att matchen som fattades spelades mot Ugglorna från Oskarshamn, och då kunde jag ju likaväl gå och lägga mig igen. Imorgon ska jag åka ända till Katrineholm för att gå på kalas så det blir nog inget bloggande förrän på söndag som tidigast.
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0