M2

  • Mozambiquansk ol, sms-rapporter och TAIF pa Everysport. Efter matchen gick vi ut för att äta middag och sedan för att göra stan. Vi hade träffat på ett gäng andra resenärer och lite löst bestämt träff med dem på ett ställe med det exotiska namnet 'Coconut Bar'. Vi antog att det var ett backpackerställe av sedvanlig klass så vi klädde ner oss och tog med den lilla plånboken. Det visade sig dock vara Maputos troligtvis lyxigaste ställe. Jag har aldrig varit på ett uteställe med så uppklädda gäster samtidigt som jag själv stod där i min grönvita TAIF-tshirt. Men saker och ting blir vad man gör det till och om man låtsas som om man hör hemma så tror folk också att man gör det. Så vi gled in i kön bland övriga  VIPare och hade faktiskt en ganska bra utekväll även om ölpriserna sprängde min budget redan innan första ölen var uppdrucken.
  • Tomas Lundström sa något till SMP om att det var kul att vi hade så mycket publik samtidigt som Växjö Lakers spelar hemma. Jag förstår förvisso vad han menar, och jag håller med, men jag tycker ändå det kändes lite fel när man läste det. Det är mycket möjligt att det är journalisten som har fått det att låta lustigare än vad det egentligen var, men själv fick jag intryck av att Lundström var imponerad och förvånad. Själv är jag inte det minsta förvånad. Det har varit ganska tydligt hela säsongen att vi för tillfället är mer publikdragande än vad Växjö är. Att vi drar 6-700 personer mer till en match mot Olofström än vad de gör i en match mot elitserielaget Södertälje förväntade jag mig faktiskt nästan. Det, om något, visar hur stort intresset är just nu.
  • Det kan bli en ganska rafflande avslutning av kvalserien nu och jag försöker räkna på hur många poäng som egentligen kan behövas. När man ser de resultat som de allsvenska lagen gör så blir jag inte direkt imponerad, men de har vunnit mot oss och det kan stå oss dyrt i längden är jag rädd. Om man jämför med övriga kvalserier vi har varit i så har läget inför slutspurten sett betydligt mörkare ut. Båda gångerna tidigare har vi varit uträknad och folk och givit upp på sina håll, men likväl har vi båda gångerna stått med avgörandet i egna händer inför sista omgången. Nu återstår det fyra omgångar och vi ligger överst i tabellen, så utgångsläget är i alla fall bättre än tidigare. Men tidigare år har som sagt visat oss att det går att vara uträknad och sedan resa sig. Men en seger i Nybro imorgon skulle vara en bra start på den avslutande veckan av kvalet.

Kommentarer
Postat av: Joffemannen

Du fick igång åäö! Hoppas den du lånat datorn av inte blir galen

2010-04-04 @ 10:24:57
Postat av: Solnajohan

....och det blev ju en seger i Nybro. Nu är det dags för en spännande avslutningsvecka, som förhoppningsvis kan krönas med en magisk Sundsvallsresa nästa söndag!

2010-04-05 @ 04:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0