...


Hösten närmar sig i Korea och jag vet hur kallt det kan bli där. Det nalkas även en födelsedag så jag passar på att skicka ner en grönvit halsduk. Jag är ganska säker på att blir en uppskattad present.

  • Innebandyträning ikväll igen. Jag är nöjd med både min egen och med lagets insats ikväll. Det kan nog bli en ganska rolig säsong om alla bitar faller på plats. Vi har tränigsmatch på söndag, men jag har förhandlat mig till att enbart delta två perioder för att sedan lämna för ishockeyn. Ibland får man banne mig lov att prioritera.
  • Skönt för Fahlander att han kastade in en liten gardering i bloggen igår. "Om Örebro förlorar ikväll? Well, då får jag väl bita i det sura äpplet och må bra igen imorgon. Shit happens och det är 51 omgångar kvar efter den här matchen." Men likväl kan han nog räkna med att det ör ganska många som skadeglatt sitter och småler nu. Det har han jobbat ihop till genom att hela sommaren provocera och håna andra lag och dess supportrar.
  • I Blekinge intervjuar TV4-nyheterna bloggande supportrar till de tre Blekinge-lagen. Mig är det då ingen som ringer, min 'anonymitet' skulle kanske inte passa så bra i TV-format. Och i och för sig har jag ju inte så jättemycket intressant att säga.
  • Jag tycker nog att Zlatan Ibrahimovic föregående säsong var bland de 4-5 bästa fotbollspelarna i världen. Men likväl kan jag inte låta bli att bli lite trött på den hysteri det är runt honom. Det är mycket andra intressanta fotbollsnyheter som hamnar i skymundan för att svensk media fokuserar enormt på honom. Givetvis förstår jag att det svenska folket i allmänhet har stort intresse i Zlatan, och media ger folket vad folket vill ha. Men det känns som ett enormt mindervärdeskomplex gentemot övriga fotbollsvärlden att vi är så oerhört stolta över att ha en svensk med på den stora scenen.


Seriepremiären närmar sig allt mer, det ska bli oerhört roligt.


Kommentarer
Postat av: Johan

Är inte den kommentaren som fahlander lämnade ganska sund, även för att vara han?

Borde inte alla supporters ha den inställningen?

Förlorar tigrarna på söndag, so what, ny match på onsdag, är alltid jämnheten som avgör en serie.

2009-09-17 @ 14:15:08
Postat av: 1923

Klart den är sund. Men efter att en hel sommar ha klankat ner på Bofors och förklarat hur mycket bättre Örebro är på alla fronter, så tycker jag det är lite sent att kvällen före slaget komma med en brasklapp om att det kanske kan bli förlust trots allt.



Men å andra sidan, det är väl egentligen aldrig för sent att bli ödmjuk.

2009-09-17 @ 14:33:22
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/
Postat av: Johan

Precis!

Jag känner samma sak då mitt kära Liverpool lira, jag utgår ifrån att det går åt helvete och sedan blir jag jävligt glad om de vinner, har trackat min man-u kompis hela sommaren.

Alltid bra med en liten gardering inför matchen mot man-u genom att säga till han att det är en match i mängden, jag bryr mig inte alls, men inombords kokar man av iver.

Känns likadant då Taif lirar.

2009-09-17 @ 21:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0