Troja - TAIF J20

Jag körde till Ljungby i förmiddags för att se Roger Waldemar's och Marcus Svensson´s grabbar spela kronobergsderby mot Troja. Sunnerbohov var kallt, tyst och tomt och Ljungby var grått och tråkigt, så allt var som vanligt.

Inför serien så tippades både Tingsryd och Troja hålla till i botten av serien, så jag förväntade mig en ganska jämn match. Men jag är beredd att säga att det var klasskillnad mellan de båda lagen. De första två perioderna domineras kraftigt av de grönvita. Den andra perioden blev en uppvisning i att vara ineffektiva och i att göra det för svårt i avslutningslägen från de grönvitas sida. Ledningen med 5-0 inför avslutande perioden borde nog egentligen varit något mål större.

I sista perioden dör matchen en aning och Troja tillåts reducera två gånger innan TAIF sätter 6-2 i slutminuterna. Nyförvärvet Patrik Linander från Valbo gjorde 1-0 till TAIF och imponerade hela matchen på mig. Det kändes som om Linander hade ett aningen högre tempo när han satte fart med pucken. Den namnkunniga kedjan med Simon Dahl och Johan Lagemyr visade upp ett bra spel och skapade en hel del chanser. Men de var även den kedja som var bäst på att göra det lite för svårt för sig och gjorde därför bara ett mål idag. Bland backarna försökte jag hålla koll på Adam Åkesson och Rasmus Johansson, men eftersom Troja inte hade så mycket anfallsspel så blir det svårt för backarna att utmärka sig

Med fem minuter kvar tog Waldemar Time-out; "Enkelt spel nu grabbar. Krångla inte till det utan slå sarg ut. Jag vill inte se några chansningar. Håll pucken djupt i anfallszon".
Typ.


Jag tog med mig en intressant bok...


...och min Ipod för att underhålla mig i periodpauserna. Ett drag som jag i efterhand är mycket nöjd med.

I förta pausen sa speakern; "Köp korv i vår kiosk och stöd Troja/Ljungby". Så jag gick till den närbelägna bensinmacken och köpte mig en korv. En bensinmack som jag har besökt i periodpauser tidigare, men då för att köpa folköl.

Hur som helst, en trevlig liten utflykt och kul med grönvit seger. Imorgon spelar visst J18 hemma mot Troja, hade skybaren inte varit stängd imorgon så hade det kunnat bli en perfekt heldag i Dackehallen.


Kommentarer
Postat av: Holger

Du lever verkligen livets glada dagar :)

2009-09-26 @ 17:42:54
URL: http://blogg.aftonbladet.se/taifbloggen
Postat av: Skånskan

Fin ipod!!:)

2009-09-27 @ 00:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0