Roma, caput mundi

"Dit skulle du vilja åka, men där har du inte varit?
-Rom. Egypten. Jag gillar historia. Och sen - Västindien, Thailand - det hade inte varit fel. Det skulle jag också vilja åka till, det kanske man gör någon gång. Många har ju varit där."


Mikael Tisell har alltså aldrig varit i Rom. En människa blir aldrig fulländad innan hon har varit i den eviga staden. Det lovar jag, att den dag jag blir rik så tar jag med Tiseel till Rom om han lyckas föra upp oss i Allsvenskan. Där kan vi sitta på en uteservering på Piazza Navona och bara njuta av livet. Jag beställer in en flaska vitt och låter Tisell berätta alla de anekdoter som jag så gärna vill höra.

Rom, den eviga staden. Jag och du Tisse. This is the year!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0