TAIF - HV71 J20

Första perioden från Dackehallen avnjöts med en tallrik tandoori-kyckling och ris. Tingsryd leder med 2-1 efter två grymma mål av Simon Dahl och jag är än så länge nöjd. LG´s produktion blir allt fräckare, numera skiftar han hej vilt mellan de olika kameravinklarna när pucken närmar sig mål. Patrik Larsson är bisittare i LG´s studio, men det är inte många gånger han har fått yttra sig. Nu börjar andra perioden och vi får hoppas på mer mål för de grönvita.

I andra perioden får Tingsryd det lite jobbigare. En snabb och en sen kvittering från HV´s sida och däremellan hann Filip Owesson med att göra ett lika vackert solomål som Dahl gjorde två gånger om i första perioden. Även LG har haft svårt att hänga med i andra perioden och har istället fått fråga bisittare Larsson om det mesta som sker på isen. HV´s kvittering kom i slutminuterna efter massivt tryck i spel fem mot tre i närmare två minuter. Dock tycker jag, som många av spelarna, att Tingsryds andra utvisning var felaktigt dömd. Hur som helst har HV varit betydligt bättre och TAIF ska vara glada som har med sig oavgjort inför sista perioden. Nu ska jag ut i köket och brygga lite kaffe.

I tredje perioden orkar inte Tingsryd hålla emot längre, samtidigt blev LG´s sändning lika svart som mitt kaffe så jag har svårt att komma med något utlåtande om den. Dock hann jag med att se Simon Dahl svara för ännu ett väldigt vackert solomål, "Världsklass"  ropade Patrik Larsson. 4-7 slutar matchen efter tre HV-mål sista fem minuterna, varav ett i tom bur. Tingsryd kämpar på bra men förlorar rättvist mot ett bättre lag.

Nu är det Fiorentina - Liverpool som gäller.


Kommentarer
Postat av: Knallen

J20 Annars. ;)



Domaren dömde bort Tingsryd idag. Två av deras mål kom på felaktiga utvisningar.

2009-09-29 @ 21:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0