För alla här, och för millioner...

  • Igår var jag hemma hos min syster och hennes familj. Det blev bandy på gatan mot 8-åringen och hans vänner. Det var alla mot mig och jag var Tingsryd. Jag kan glädjande nog berätta att Tingsryd kämpade på bra och vann till slut med 15-9 efter en hel del vackra mål. 2-åringen stod bredvid och såg mest frågande ut medans vi spelade.
  • Calle Höök tränar uppenbarligen i en Tingsryd-tröja. Hade något liknande skett i Tingsryd så hade det blivit ordentligt med uppmärksamhet. Men jag antar att sånt inte är lika viktigt nere i Blekinge.
  • Jag slog nytt besöksrekord (för den här säsongen dvs) igår, jag antar att premiären mot Nybro samt en uppskattad video låg bakom det. Det är kul att sitta och klippa ihop lite video-klipp ibland. Men det är lite mer arbete bakom än vad det nog kan verka. Den filmen jag la ut i söndags var filmad vid 3-4 olika tillfällen, vilket nog uppmärksamma tittare noterade. Tanken var att Israel Kamakawiwo'Ole´s 'Somewhere Over The Rainbow' skulle ligga som soundtrack, men det sa youtube nej till och istället fick jag då välja 'Stairs' med Weeping Willows. Det blev alltså inte riktigt som det var tänkt, men resultatet blev ganska bra det ändå. Mest nöjd är jag med slutet när låten tonar ut och TAIF-flaggan som sakta vajar fram och tillbaka.
  • Någon nämnde att jag glömde nämna André Petersson som en av de fd TAIFarna i Elitserien. På något sätt har jag svårt att ta mig till honom på samma vis som med Emwall och Olausson. Jag vet mycket väl att han har Tingsryd som moderklubb, men det blir inte riktigt samma sak när vi aldrig fick se honom i A-laget. Men nog blir JVM i vinter extra sevärt med troligtvis både André och Oliver E-L i laget.
  • Skype fortsätter vara en förbannat bra grej. 10 kronor för ett 20 minuter långt mobilsamtal till Korea tycker jag är ganska överkomligt.
  • På tal om youtube så la jag häromdagen upp den gamla TAIF-låten av Favoriterna. Jag satte mig även och skrev ner texten som fanns i konvolutet;

    Nu är vi på mot nya mål
    nu, ger vi alla andra vad dom tål.
    Vi ger inga Hockeylag en chans
    för med TAIF går allt som en dans.
    Nu är allt laddat, packat och klart.
    för TAIF är laget som är smart.
    Ser inga hinder för vi är bäst.
    när TAIF spelar hockey, då är det fest.

    En för alla, alla för en.
    TAIF är laget för en hockeyvän.
    Puck och klubba en massa mål
    Hockeylaget med nerver av stål.
    Ta varandras händer och häng med
    det är hockeyfeber och du ska se.
    TAIF är laget som vinner mest
    TAIF är bäst!

    En till seger och vi är där
    upp till en övre atmosfär.
    Det är bara att kämpa och stå i
    TAIF är laget med harmoni.
    Nu gäller allt och inga men
    allt är bäddat för en hockeykväll.
    Varför TAIF? Kan ej förklara.
    Tillsammans är vi oslagbara.

    En för alla, alla för en.
    TAIF är laget för en hockeyvän.
    Puck och klubba en massa mål
    Hockeylaget med nerver av stål.
    Ta varandras händer och häng med
    det är hockeyfeber och du ska se.
    TAIF är laget som vinner mest
    TAIF är bäst!

    Vi går som på mol
    Ikväll kan allting hända.
    TAIF är laget med visioner.
    för alla här, och för millioner.

    En för alla, alla för en.
    TAIF är laget för en hockeyvän.
    Puck och klubba en massa mål
    Hockeylaget med nerver av stål.
    Ta varandras händer och häng med
    det är hockeyfeber och du ska se.
    TAIF är laget som vinner mest
    TAIF är bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0