Miljon-mannen!

  • Under första perioden tycker jag det påminde oroväckande mycket om förra säsongens premiär. Osäkert, slarvigt och avslaget. På något sätt känns det lite som om vi kom undan lite med nöd och näppe.
  • I andra periodpausen spelades Marit Bergman i högtalarna. Ni vet vilken låt det handlar om och ni vet vad jag tycker om det. "This is the year" är vår hymn och kommer följa oss till Allsvenskan.
  • Matt Davidson visar ikväll för mig vilken oerhörd tillgång han kommer bli. Jag har inte sett tillräckligt med träningsmatcher för att bedöma honom sakligt. Men ikväll visar Miljon-mannen en oerhörd arbetskapacitet, såväl offensivt som defensivt. Utöver det själva spelmässiga så värmde det att se hans agerande när Johnny Ågren visar bristande intelligens direkt efter Tingsryds reducering. Att se Davidsson gå in och ta den fighten och visa att Ågren´s agerande inte var acceptabelt gladde mig.
  • Skybaren kan nog bli en ganska trevlig tradition vad det lider. Jag blev dock lite förvånad att där inte var fler gäster. Jag hade räknat med knökfullt. Jag antar det blir annorlunda när det vankas fredagsmatcher. I andra pausen erbjöd personalen happy hour-precis och lovade att hålla öppet även efter matchen för de som fortfarande var törstiga. Flexibilitet är en egenskap som uppskattas hos Bar-personal.
  • Jag träffade på Åtta-åringen strax efter matchslut. Han var mycket nöjd med resultaten och stämningen på läktarna. "Grymt!", var hans omdöme.
  • Juniorerna svarade för en bra helg. J20 tar 5 poäng på två bortamatcher i Skåne. Om det nu är så att vårt J20-lag kommer hamna i botten av serien så kan dessa poäng som de nu tar i inledningen visa sig oerhört värdefulla. Johan Lagermyr svarade för två mål medan Rasmus William (Välkommen tillbaka!) Oscar Carlsson gjorde var sitt.
  • Stundtals visade Nybro upp gammal klassisk vedhuggar-hockey a´la Mörrum. Hmm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0