Dagen för premiär

Det är väl lika bra att börja med gårdagen. Det blev som sagt en hel del fotboll igår, dock blev jag utbjuden på söder i Växjö för en gångs skull. Skönt att inte behöva vakna upp en söndag och hitta köket fullt av disk och tomburkar. Om vi på något sätt ska ranka gårdagens matcher efter underhållningsvärde så tror jag det blir så här

  1. West Ham - Liverpool
  2. Burnley - Sunderland
  3. Barcelona - Atletico Madrid
  4. Arsenal - Wigan
Mest glädjande var dock Tingsryds seger borta mot Rögle igår. Starkt och viktigt att inleda serien med seger på bortaplan. Simon Dahl gör tre mål och Rasmus Johansson avgör i förlängningen. Det är nog viktigt för Juniorerna att grabbarna med A-lagsrutin stiger fram och tar kommando om denna säsongen ska gå vägen för vårt J20.

Vår stryktips-kupong som vi knåpade ihop låg länge och skiftade mellan 11 och 12 rätt. På slutet tittar vi på Bolton - Stoke för att jobba in en kvittering för hemmalaget. Och när Stoke drar på sig en fruktansvärt dum straff i 88e så är vår tolva klar. Dock hinner bland annat Reading släppa in ytterligare ett mål och till slit stannar vi på 10 rätt.

Fotbollsmatcherna varvades med spel på nya NHL10. TV-spel är verkligen inte min melodi, det är nog tio år sedan jag slutade med sånt. Men när det väl erbjuds och jag har ett par öl i kroppen så kan jag inte säga nej. Kvällens största triumf var när jag via gediget målvaktsspel, kämpande backar och klassisk Tingsryd-hockey lyckas kriga mig till 0-0 mot ägaren av spelet. Frustrationen var hög efter den matchen och jag kände mig som att jag var oslagbar. 

Idag, premiärdagen, har jag mycket att hinna med idag så fick det lov att bli tidig uppstigning. Vid klockan 9 i morse låg Tegnér-kyrkogården, järnvägen och söder dolt i morgondiset.

Det fick lov att bli en ordentlig frukost med ägg och bacon idag. Jag ska snart iväg och spela innebandy och därifrån direkt mot Dackehallen så tid till mat kommer det inte erbjudas. Jag har som sagt förhandlat mig till att enbart spela två perioder idag för att hinna i tid till ishockeyn. Elite Sky Bar hinner jag inte med innan matchstart men förhoppningsvis hinner jag väl in där i någon av pauserna. Dessutom är ett besök i souvenirboden obligatoriskt idag. Nu ska jag ut på söder för att hämta min bil, innan det är dags att ge sig ut på vägarna.

Idag Kamrater, idag börjat det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0