Slarver


Att dricka kaffe i bilen var ingen bra idé...

  • J20 tog en trevlig seger ikväll, 3-2 mot Södertälje hemma i Dackehallen. Duktiga Patrik Linander avgör med 1.20 kvar av tredje perioden. Tingsryd ligger nu på en fjärde plats i tabellen med 17 inspelade poäng på de inledande tio omgångarna. En minst sagt bra inledning. Nu väntar ytterligare två hemmamatcher i helgen och förhoppningsvis nya poäng.
  • Mörrum - Halmstad slutar 2-3 och avgörande målet kommer med 35 sekunder kvar att spela. Det är hemma i Jössarinken som Mörrum ska ta sina poäng, så vi kan nog anta att det här var ett resultat som sved.
  • Det blev som sagt en match med innebandyns B-lag ikväll. Minst sagt skönt att få springa av sig lite och få ta en del ansvar. Spelar jag med B-laget så kan jag nästan räkna med att få en lagkaptensbindel runt armen, och det trivs jag med. Något som förändras i b-laget för min del är att jag måste sätta jaget före laget. Det är inget jag är van vid eller trivs med, men när jag inte känner de tillfälliga lagkamraterna och trots allt spelmässigt ligger en nivå över många av dem så får jag fokusera på min egen insats och vad jag gjorde bra. Ikväll blev det förlust med 4-2 men vad som grämer mig mest är att jag missade fem solklara målchanser. Jag är ingen född målskytt, men någon måtta får det vara.
  • Det är nog dags att vissa grönvita skribenter tar sig i kragen och ser sig själva i spegeln. Ett antal inlägg på Gröna Brigadens forum börjar hålla väldigt låg nivå.
  • Imorgon blir det äntligen Värendsvallen för min del. Öster har hängt kvar i toppen trots mediokert spel och har imorgon ytterligare en livsviktig match för att drömmen om Superettan ska leva kvar. Vad som händer efter matchen återstår att se, det finns en del lockande alternativ.
  • SVT visar just nu Taxi Driver, en oerhört bra film och en bra avslutning på kvällen.

Kommentarer
Postat av: Joffemannen

Måste dricka kaffe i bilen, nu när man har så mycket mugghållare ;)

2009-10-18 @ 22:50:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0