Så var det måndag igen

  • Tanken var att jag skulle klippa gräset åt 93-åringen idag, men av diverse olika skäl så sköt vi på det till imorgon. Istället drack vi kaffe, åt wienerbröd och diskuterade den gågna helgens sporthändelser. Han är imponerad över TAIF´s segerrad men mindre imponerad av svenska fotbollslandslagets oförmåga att göra mål.
  • Jag gillar inte när folk kastar ur sig kritik som de egentligen inte förtjänar att få kasta ur sig. Jag tycker inte man ska kritisera Gröna Brigaden om man inte själv bidrar. Det är upp till var och en att dra sitt strå till stacken, och gör man inte det så får man helt enkelt nöja sig med vad som erbjuds från läktarplats. Jag är ingen klackledare utan har alltid hållt mig lite vid sidan om. Men, men jag frångår min princip och kastar ur mig lite kritik. Ibland saknas det lite känsla för vilka ramsor som passar var. "Pissa på KHK" kanske inte ter sig så bra när vi med nöd och näppe har lyckats ta två poäng mot dem. Att försöka heta och skrika på Oskar Fransson när han trots allt har gjort en ganska bra insats rimmar också ganska illa.
  • Jag har sagt det förr, och jag säger det igen, söndagar är veckans bästa TV-dag. SVT briljerar med kvalitets-TV och det är i mina ögon få kanaler som kan slå upplägget med Agenda följt av Dokument Utifrån.
  • Det är ungefär samma visa varje gång vi ska möta Karlskrona. I förväg vill alla lyfta över favoritskapet på motståndaren och nu efter matchen så bråkar vi om vilka som egentligen gjorde den sämsta insatsen och hur glada motståndarna ska vara över att ha fått de poäng de fick. Priset tar i vanlig ordning superbloggaren Goe som nu helt dömer ut våra chanser till allsvenskt spel nästa säsong. Nåja, nu väntar den vanliga serielunken igen och matcher som inte är helt avgörande för vår framtid och mot supportrar som inte får nackspärr av att ständigt vända kappan efter den mer än måttligt ombytliga vinden.

Kommentarer
Postat av: janne

goe och övriga bjuder på fin underhållning tycker jag, och man ska inte underskatta folk med mycket känslor och lite självdistans. där var vi alla en gång i tiden. men nu när man ändå varit med ett tag kan man mest le åt dessa fans. det man inte fattade som barn var ju att man aldrig hade något att tjäna på att kasta sand på de andra barnen i sandlådan eller att säga att "min pappa är starkare än din pappa", men det fattade man ju som sagt inte då. det är väl en fas man går igenom.

2009-10-12 @ 12:00:52
Postat av: n

Jag slutade läsa den bloggen för länge sedan men du fick mig att gå in idag. Hujedamej vilket stolpskott den bloggen är! Hur mycket kunskap i ämnet hockey har man om man tror att man kan avgöra ett lags styrka genom att se en match? Inte mycket skulle jag vilja påstå. Tyvärr är det nog just detta som kännetecknar många KHK:are. Ren och skär okunskap...

2009-10-12 @ 13:02:16
Postat av: Tekning

Härlig bild ! Cyklamen i fönstret, sockerskål, perkulatorkaffe på fat, skomakarlampa. Finns det något hemtrevligare/behagligare än den typen av fika. Säkert dynor på stolarna också. Det är något rogivande i umgänget med "mycket" äldre personer(som man ändå får betrakta din vän som) ungefär som att vara nära nyfödda barn.

2009-10-12 @ 15:05:40
Postat av: 1923

n: Jag tror inte man ska beskylla KHK'arna för okunskap. Där finns säkert både kunskap och okunskap, som hos de flesta lags supportrar. Däremot tror jag det bland vissa KHK-fans finns en oerhörd ovilja att se sanningen och tolka verkligheten som den verkligen är. De tolkar företeelser som de vill, bedriver resonemang som helt saknar logik och vrider och vänder på varje sten för att hitta den sida som passar dem bäst för stunden.



Jag tror inte Goe, Oneandonly, Robert Eriksson och allt vad de heter, egentligen ens själva tror på många av de resonemang som de framför. Men så länge ingen av deras egna ifrågasätter den bild de sänder ut så kan de fortsätta att se verkligheten med skygglappar på.

2009-10-12 @ 16:47:56
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/
Postat av: Marcus

Detta är ganska intressant egentligen, hur ett lags suppotrar skapar denna stämning emellan klubbarna, är bra i och för sig, det alstrar ju faktiskt lite drama både före, under och efter matchen.

Undrar om suppotrarna egentligen förstår hur goda vänner spelarma i TAIF och KHK är, har spelat tillsammans, ringer varandra ofta och så vidare.

Vad jag förstår så har även sportcheferna en djup respekt för varandra och så vidare.

Men detta skulle antagligen ta udden av den drama som vi vid sidan om skapar.

Intressant, är säkerligen likadant inom politiken.

2009-10-13 @ 08:34:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0