En lördageftermiddag

Det blev som sagt en promenad runt Växjösjön med omnejd i förmiddags. Jag hade sällskap med den där snygga tjejen som jag skrev om häromdagen. Säga vad man vill om tjejer, men det är väldigt trevligt att ha dem i sin närhet i alla fall.

När våra vägar hade skilts åt så tittade jag förbi Lidhultarn i hopp om att få se lite dekadens och spår efter gårdagens kalas i Gislerinken. Det bjöds på ett par anekdoter både från bussen, matchen och firandet ute på stan så det verkar väl kanske som om man missade något trots allt. Efter berättandet så kastade vi ett par ögon på J20´s match mot Västerås som tyvärr slutade med förlust. Vi gav oss även ut på en gemensam tur för att införskaffa nödvändig proviant inför kvällen. Is, chips och öl av alla de slag hamnade i min varukorg.

Till slut hamnade återvände vi hem till Lidhultarn och kollade på en web-sändning av stormatchen Oddevold - Öster. Öster fortsätter att uppföra sig som ett bottenlag men lyckas kriga sig till tre nya poäng och hänger mirakulöst på i kampen om en plats i superettan nästa år. Tre sköna poäng och Tingsryd-supportern Johan Frisk gör 90 minuter på innermittfältet. Nu är det nog dags att jag börjar göra i ordning inför kvällen trots allt, det går nog inte skjuta på det där dammsugandet längre. Heja Sverige!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0