Okt. 8, 2009


Det svarta guldet.

  • Igår var hemma hos min syster en sväng. Jag sparkade lite fotboll med 2-åringen och hjälpte 7-åringen med hans läxor. Ibland, när de inte har allt för mycket jävelskap i tankarna, så kan till och med mina systersöner ge intryck av att det kommer bli hyggliga människor av dem en vacker dag. 9-åringen är sedan länge inbiten TAIFare, så honom har jag aldrig varit särskilt orolig för.
  • Herta Müller fick idag Nobelpriset i Litteratur, i vanlig ordning är det en författare jag varken har läst eller hört talas om tidigare. Men vad jag har hört och läst mig till nu så verkar det ganska intressant. Jag var snabb på adlibris och beställde hem ett par böcker av henne. Om det visar sig vara skräp och hamnar i pappersinsamlingen så är det inte hela världen eftersom jag fick dem oförskämt billigt.
  • Vad kan man begära av sina vänner egentligen? Den enklaste utvägen är inte alltid den bästa, även om många verkar tro det. Jag tror inte det blir ett roligt liv om man envisas med att alltid undvika det som är svårt och ducka för problem. Ibland måste man faktiskt bita ihop och reda ut vad man har ställt till med.
  • SMP-stubben skrev att vår publiksiffra igår var högre än Växjö´s publiksnitt. Det är nog ganska troligt att vårt publiksnitt är högre än Växjö´s inom en vecka. Det kanske inte fortsätter så hela säsongen, men nog tror jag man kan ta det som en liten fingervisning om att vi fortfarande lever. Vi har inte dött, vi är inte för små för att fortsätta prestera. Vi är på väg!


Fina höstdagar är som sagt väldigt fina dagar.


Kommentarer
Postat av: stolt taifare

"Det kanske inte fortsätter så hela säsongen, men nog tror jag man kan ta det som en liten fingervisning om att vi fortfarande lever. Vi har inte dött, vi är inte för små för att fortsätta prestera. Vi är på väg!"



Fan vad jag hatar dig, jag HATAR DIG när du skriver såhär. Jag hatar dig för filmen du gjorde, jag hatar allt det du skriver som berör mig, för jag fryser! Jag FRYSER ... RYSER! Hatar att älska det. Det finaste känsla som finns. Du är, utan tvekan den bästa, den bästa i ditt slag. Att förmedla känslor bakom ett tangentbord är inte lätt, men du är fan en mästare på det!



Sluta aldrig skriva denna bloggen! Skriv tills du dör, du kommer alltid ha läsare som du berör med minsta lilla speciella rad som rör kärleken till Tingsryd AIF du skriver.



Alltid lika underbart att läsa dem små, men ack så värdefulla rysningsbidragande inläggen.

2009-10-08 @ 16:59:55
Postat av: Lakej

Det du kan lägga till i ditt och enstubbes geniala påfund angående taif:s och lakers publiksiffror är det faktum att Lakers bara har mött Björklöven, Almtuna och Borås på hemmaplan, 3 lag som knappast kan räknas som några publiklag.

Vänta tills den dagen då vi har mött Leksand, Malmö, AIK och Troja på hemmaplan innan du gör fler jämförelse av detta slag. Det är då som marginalåskådarna dras till hallen också.

2009-10-08 @ 18:42:22
Postat av: Batman

Lakej: Bloggaren skriver ju "Det kanske inte fortsätter så hela säsongen...". Det låter iaf i mina öron som att han är medveten om att det är en jämförelse som haltar lite och inte kommer stå sig säsongen ut.

2009-10-08 @ 19:40:50
Postat av: L

Lakej: Nej Björklöven går absolut inte jämföra med tunga lag som Kungälv, Olofström och Kristianstad som gästat Tingsryd, det har du rätt i...

2009-10-08 @ 21:40:58
Postat av: lakej

Jaha, men varför göra en sådan meningslös jämförelse då överhuvudtaget?

Så jävla onödigt. Men det fattar ni väl inte "där nere"

2009-10-09 @ 14:27:26
Postat av: Gorillan

lakej: Om du nu tycker att jämförelsen är så meningslös, varför retar du då upp dig? I ditt ställe skulle jag snarare bekymra mig över att tillströmmningen av publik inte motsvarar den kalkylerade, det kommer synas i bokslutet, med allt vad det innebär inför kommande säsong. Att inbilla sig att "publikmatcher" kommer rädda hela säsongens ekonomi är lika naivt som att tro att en lanthandel kan överleva om den tänkta köpskaran handlar ett par liter mjölk/vecka, men storhandlar på en stormarknad i stan. För övrigt bor väl både Enestubbe och 1923 i Växjös kommun, så vad exakt menar du med "där nere"?

2009-10-10 @ 00:35:41
Postat av: 1923

För övrigt bor jag så centralt man bara kan bo i Växjö, om det nu gör någon skillnad...

2009-10-10 @ 10:06:39
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0