Låt mig sova

  • Jag sitter och kikar lite med ena ögat på Linköping - Frölunda. I ena pausen diskuterade de Frölundas värvning av Per-Johan Axelsson. Experterna i studion pratade om att Axelsson är värvad som en slitvarg och en tvåvägspelare, inte som en poänggörare. Men så kan det väl ändå inte vara? Det är klart att Frölundas Miljonman måste vara värvad som en poänggörare! Det vet väl alla att antal kronor man lägger på en värvning måste motsvara antalet poäng man sedan kan utläsa i spelarens statistik på eliteprospects.
  • Jag såg en kommentar på mitt senaste inlägg som först skrämde mig. När jag såg orden att han hatade mig blev jag direkt orolig att det var någon ny make vars hustru jag hade ofredat. Sen läste jag vidare och blev istället lite generad över alla berömmande ord. Jag kan dock redan nu göra dig besviken, jag kommer inte blogga hela livet.
  • Fredrik Emwall åkte förbi i handlingen och en av kommentatorerna nämnde att han kom till Linköping 1999.
    - "Från Tingsryd va?", inflikade Ankan Parmström. Hade jag varit från sydöstra Blekinge så hade jag gått i taket över att Parmström vet vilka vi är. Men istället blir jag lite besviken när Peter Johansson vid hans sida inte riktigt verkade förstå vad eller vilka Ankan pratar om.

Kommentarer
Postat av: Z

Ankan var faktiskt gäst i Dackehallen året efter i December 2000. Jag hämtade honom på flyget i Växjö och minns speciellt att han frågade om två TAIF-spelare nämligen Mattias Elm och Pontus Petterström. Båda finns idag i LHC... Han har en enorm koll på Svensk hockey den mannen!

2009-10-08 @ 23:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0