Kanelbullens dag

  • Tigrarna åker ner till Malmö i eftermiddag för match mot Pantern. Som många anar kan det bli en mycket tuff match och jag är nog nöjd om vi så bara får med oss poäng. Obesegrade är vi inte för evigt, och är det någon match jag tycker vi ska tappa poäng i  så är det borta mot ett meningslöst men ändå väldigt bra lag, mot ett lag som Pantern med andra ord.
  • Idag stundar det hemmapremiär med innebandylaget. Efter premiärförlusten för tio dagar sedan har revanshlusten smygit sig på alltmer. Hallen har förberetts, formen har slipats och klubbor har tejpats om. Idag tror jag vi verkligen är redo för match och vi kommer få en oerhört trevlig start på eftermiddagen.  Jag har alltid spelat i tröja nummer 6, oavsett vilken sport det gäller. Problemet är att det inte har funnits någon tröja nummer 6 i vårt ställ, så jag har i tre säsonger nu tvingats bära nummer 5 istället. Idag är det så premiär för ett nytt matchställ och där finns en tröja nummer 6 som väntar på mig. Underbart!
  • Man får helt enkelt inte förlora med 2-12 på hemmaplan. Så dåligt får man inte prestera.
  • Mina föräldrar har varit i Italien i en vecka. Igår kom de hem och var helt överförtjust över sin resa. Det verkar helt klart som om de gamla kommer besöka Italien fler gånger, och det klandrar jag dem inte för.
  • Efter innebandyn blir det raka vägen hem för att kolla på Pantern - TAIF som LG sänder. Jag hoppas kunna vara hemma till kl 16.20 kanske. Sen räknar jag med att fritidsgården öppnar och gästerna kommer lägligt till Chelsea - Liverpool som börjar kl 17. Det blir svårt att kombinera ishockeyn, fotbollen och gästerna, men jag antar att jag får ha ett par hörlurar till inkopplade till datorn. En stor påse bullar är framplockad för gästerna, det är ju trots allt Kanelbullens dag idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0