Det börjar bli grått nu


Waiting for a mayday...

  • Malmö Redhawks - Tingsryds AIF J20, ikväll 19.30. LG sänder tyvärr inte...
  • Jag passade igår på att fråga 9-åringen vad han vill ha i födelsedagspresent. "Jag har redan fått allt, du får överraska mig", svarade han. Vad är det för svar?  Jag trodde ju att man som nioåring vill ha allt man kan peka på. Det är väl inte så att han råkade visa lite ödmjukhet?
  • Pappas Pojke fortsätter övertyga i målet. Seriens bästa målvakt sett till den statistik som finns att tillgå.
  • Nya SF-kanalen som ingår i Canal+-paketet satsar naturligtvis stort första månaden de sänder. Så nu har jag lyckats se både Änglagård och Änglagård, andra sommaren på bara ett par dagar. Det är två sjukt bra filmer, mer än så behöver man inte säga.
  • Söderstadion är en av få arenor i svensk toppfotboll som jag inte har besökt de senaste åren. Nästa år kommer chansen på nytt. Heja Öster!
  • Tre gånger har jag nu varit med och firat avancemang för Östers IF. En lika trevlig tillställning varje gång. Men nästa gång hoppas jag att det är ett annat lag jag firar. Den glädjen och den gemenskap man ser öster-supportrarna känna är vacker, men den är inte min glädje. Jag vill vara en verklig del av det där firandet nästa gång, inte en medgångare som står vid sidan om och dricker öl. This is the year? Eller nästa? Eller nästa...

Kommentarer
Postat av: fettan

känner samma sak. Nu har jag varit med när: Mjällby tog steget upp i år, när Karlshamns innebandy gick upp till Div.1 förra säsongen, när Karlshamn gick upp i Div.3 i fotboll. Nu är det fan i mig vår tur, det måste det bara vara!

2009-10-29 @ 14:27:22
Postat av: Joffemannen

Jo, det måste vi. Jag mår dåligt till och med av segrarna nu. Tänk om han örebroarn får rätt och vi vinner allt utom sista matchen och får stanna kvar ett år till. Ska vi skapa en krisgrupp redan nu?

2009-10-30 @ 14:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0