Två skitlag på en kväll

Canal + visar ikväll ett möte mellan två av våra gamla antagonister, Rögle och Linköping. Matchen döms dessutom av vår gamla vän Winnerborg, vilket ökar nostalgin ännu ett snäpp. Det är inte så jäkla länge sedan som Dackehallen var Rögle-fansens favorit-resa, precis som vi älskade att åka till Ängelholm. Varje gång det var dags för ett möte mellan de grönvita lagen så visste vi att det skulle bli bra stämning på läktarna och en bra match på isen. Säga vad man vill om Rögle-fansen, men nog såg man med viss hatkärlek fram emot att de skulle komma till Dackehallen på besök. Då var det inte snack om några färglösa besök i stil med vad lakejerna brukar bjuda på.

LHC var egentligen aldrig riktigt lika intessanta som Rögle. Linköping känns lite som Tranås eller Troja, ett lag som var bra men som egentligen aldrig hade några supporters med sig till Dackehallen. Ganska anonyma, men ändå väldigt roliga att vinna över. Dagens Linköping tycker jag har förlorat lite av sin tjusning från förr, ingen Helber, ingen Uffe Söderström och ingen Mattias Axnér. Dock en Emwall som spelar i fel tröja och en Pontus Petterström som jag fortfarande är lite svag för.

Vilka som vinner, det bryr jag mig inte om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0