Okt. 23, 2009

Ungefär en fredag i månaden brukar jag dock träffa min mor för att handla lite. Hon gör det förvisso varje fredag, men sånt stort behov av stormarknader har jag inte så en gång i månaden räcker för mig. Efter en gemensam frukost/fika tar vi sedan varsin vagn och  plockar på oss det vi behöver. Hon hade nog lite dåligt samvete för att hon inte hade varit i Dackehallen på ett tag, men vi kom överrens om att samla hela familjen och åka ner gemensamt till hemamatchen mot Pantern nästa helg.

Efter Samarkand så fortsatte jag hem till 93-åringen för att dricka kaffe och sedan handla åt honom. Hans inköpslista var helt klart kortare än min, men jag la till vissa varor som jag vet att han nog blir glad av att ha i kylskåpet. Jag kunde inte låta bli att bli road av att han hade ritat stjärnor på sin inköpslista, stjärnor är ju min grej. I snart tio år har jag ritat stjärnor så fort jag kommit åt, på min ena hand har jag nästan alltid en stjärna ritad. Vi har trots allt en hel del gemensamt, jag och gubben. Även 93-åringen ville åka med till Dackehallen nästa helg, nu är snart bilen full.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0