Tisdag morgon

  • Sverigedemokraterna kliver ur garderoben. Det var på tiden att de slutar hymla om vad de verkligen står för. Nu får vi hoppas att fler väljare inser vad som är på gång och röstar på ett aningen sundare alternativ.
  • Idag verkar det som om båda Trollungarna rullar in i staden. Det är nästan ett år sedan de lämnade densamma och jag senast träffade dem, allt för länge sedan. Hur dagen artar sig återstår att se, men det blir garanterat ett väldigt kärt återseende.
  • Media och vissa fanns går nu i taket över att Sven-Göran Eriksson eventuellt kan bli nästa förbundskapten i fotboll. Det är kul hur se de som klagade på Lagerbäcks tråkiga fotboll nu vill ha Eriksson som är av samma skola.
  • Det finns en oerhörd arbetskapacitet i årets IFK Göteborg, det kommer man långt på. Gårdagens match mot Malmö var av hög allsvensk kvalitet, och när allsvenskan är på det humöret så är den riktigt sevärd.

Kommentarer
Postat av: Johan

Undrar om någon har funderat över Stefan Rehn som förbundskapten? En modern tränare som vågar satsa ungt. Vet inte om jag vill ha svennis, han har samma tänkande so lagerbäck, tråkigare landlsagsspel som vi har presterat i ett antal år nu vill jag inte uppleva.

In med Rehn eller Lennartsson som förbundskapten.

2009-10-20 @ 10:33:34
Postat av: Kurt

Tror iofs inte att tråkigheten beror på kaptenen utan mer på spelarnas kapacitet. Lennartsson är stöpt i Lagrells form dvs samma sort som Lagrell/Söderberg. Rehn ? Nej tack. Kan maktgalne Lagrell tillsätta en "oväntad" eller typisk "icke-svenska-modellen-tränare" och sen avgå själv vore jag nöjd.

2009-10-20 @ 13:20:49
Postat av: Joffemannen

Jag är ju ganska partisk, men Gbg vann inte gårdagens el classico för att dom spelade roligt. Ska man för övrigt jämföra hockey och fotboll känns det som det är mycket mer gnäll bland hockeyfans om att fel lag vann. Trots att jag gnällt en hel del denna säsongen när Malmö spelat ut lag efter lag så tycker jag ändå hockeyforum alltid är fulla av "vi borde vunnit" "se vår skottstatistik" "6-2 avspeglar inte matchen".



Går FF upp från att spela bra 2x30 min till 2x35 min nästa säsong så betyder det guld.

2009-10-20 @ 15:26:14
Postat av: 1923

Jag vet inte om jag tror på Rehn som förbundskapten. Han har gjort ett väldigt bra arbete i Blåvitt. Men det känns som om han är mer av en lagbyggare, som bygger ett lag över en hel säsong. I landslaget behövs nog snarare en system-byggare. Som bygger upp ett spelsätt som passar spelarna och som spelarna är beredda att anpassa sig efter.

2009-10-20 @ 18:54:52
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0