Kungälv eller Halmstad?

  • Ikväll när jag jag kom hem tog jag den vanliga bloggrundan. Dock blev något fel och istället för Simon Bank & Erik Nivas blogg så dök det här upp. Ibland blir det sannerligen inte rätt...
  • Lidhultarn ska till Halmstad imorgon för att se på ishockey, jag kastade ur mig något om att Halmstad borta kanske är den match i årets serie som nästan lockar minst. Men sen insåg jag att jag redan har bestämt mig för att se Kungälv på bortaplan i december, en match som kanske inte är särskilt mycket hetare. Jag kan bara en spelare i Kungälv, men två i Halmstad så de sistnämnda får väl faktiskt anses vara aningen namnkunnigare. Dubbelt så namnkunniga till och med.
  • 2068 i Lakerdome ikväll. Lakers har hemmasnitt på 2329, och vi på 2296 efter fem matcher av vardera serie. Jag tror som sagt att det är siffror som kan komma att ändras innan säsongen är över. Men det är likväl siffror som jag inte tror Lakejerna kan vara särskilt nöjda med.
  • På tal om bortmatch mot Halmstad, det är glädjande att taif.nu har medarbetare som lägger ner en hel del tid på att vi ska kunna följa vårt TAIF via hemsidan.

Kommentarer
Postat av: lakej

Varför ska vi lakejer inte vara nöjda 1923?

AIK har 1500 på flertalet av sina matcher om det inte är match mot toppmotstånd. 2068 en tisdag mot Sundsvall i Oktober tycker jag är fullt godkänt.

Det är trots allt över 50 matcher i hockeyallsvenskan och inte 20-talet matcher som eran serie har.

2009-10-14 @ 00:25:52
Postat av: 1923

Jag tror ni är missnöjde eftersom ni så länge har påtalat att att vi är små för att kunna komma upp i Allsvenskan. I många år har vi fått höra att allsvenskan är för lag från storstäder (som Växjö?) som har ett publikunderlag osv osv. Jag tror ni är missnöjda eftersom det som nu kanske är på väg att hända rubbar er världsbild. "Hur kan stråhattarna locka lika mycket publik som vi gör, trots att vi har så oerhört mycket bättre förutsättningar?"

2009-10-14 @ 09:34:22
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/
Postat av: L

Lakers borde väl rimligtvis vara missnöjda med att det nu knappt drar mer folk än bonnhålan Tingsryd med ett par tusen invånare gör i lallarserien div 1. När samma Lakers för bara 3-4 år sedan skrev om sig själva som svensk hockeys framtid med ett enorm publikdrag och framåtanda.



TAIF kommer spela 41 seriematcher under samma tid Lakers spelar sina 50. Så skillnaden är inte markant precis. En hemmamatch mer i månaden...



Men visst att Växjö har samma intresse som Tingsryd skall ni vara nöjda med.

2009-10-14 @ 11:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0