Lördag

  • Det verkar som om det var en ganska bra fest igår. Jag fick bland annat rapporter om Tingsryd-supporters som dansade på inne på isen efter matchslut och precis när jag hade gått och lagt mig kom ännu ett sms från de segerrusiga grönvita, "Vi har drinkbord på Grace. Kommer du hit?" Jag låg kvar i sängen med väldigt gott samvete, jag behövde sömnen bättre än vad Grace behövde mig.
  • Ikväll lagom till Danmark - Sverige så slår fritidsgården upp sina portar i vanlig ordning. Det verkar dessutom bli ganska ordentligt med gäster ikväll så om bara fotbollen kan gå vägen så får vi det nog ganska trevligt. Det krävs nog ett jag tar en vända i lägenheten i eftermiddag och städar, diskar och dammsuger innan de kommer.
  • Fredspriset till Barack Obama. Om ni är intresserade av ämnet så har ni nog säkerligen redan läst alla argument för och emot att han ska få detta pris så jag tänker inte upprepa dem. Men nog känns det lite lustigt att han ska få priset nu, utan att egentligen ha åstadkommit någonting. Nu har han dock väldigt mycket att leva upp till, och om han inte lyckas med det så blev det här priset ett stort misslyckande.
  • Jag har en polare i Västerås som för någon vecka sedan tyckte att jag borde komma och hälsa på en helg. Vi spånade lite på det och kom fram till att den rådande helgen kunde vara lämplig, eftersom TAIF J20 har dubbelmöte mot VIK. Nu blev det aldrig av att jag åkte till Västerås, men juniorerna åkte i alla fall upp och tog en seger igår. Nytt möte idag.
  • Solen skiner så jag laddar Ipoden med det senaste avsnittet av P3 Dokumentär och ger mig utåt. Halvvägs på min promenad kommer jag få trevligt sällskap så det blir nog bra detta. Städningen får vänta lite till.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Ta och skriv lite om varför taif nobbar karlskronakanalen

2009-10-10 @ 14:06:36
Postat av: 1923

Ska jag skriva om det tycker du? Jag har väl ingen som helst koll på varför de säger nej till karlskrona-kanalen att sända från Dackehallen. Men om det är som det påstås att TAIF har ett avtal med LG att han ska sända våra hemmamatcher så tycker jag inte det är något snack.



Dessutom, jag har ett svagt minne av att KHK inte lät LG sända matcher från eran ishall förra säsongen? Har jag fel?

2009-10-10 @ 17:38:23
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/
Postat av: Andreas

Japp helt fel.



Griniga taifare

2009-10-10 @ 19:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0