Att göra en höna av en fjäder

Igår kväll kom rapporterna om stök i Halmstad och "100 KHK-fans omhändertagna". Först och främst så förstår nog alla som någon gång varit på en bortamatch att när man efter matchen sätter sig på sina bussar och åker hem så innebär det inte att man är omhändertagen. Det känns för mig inte särskilt anmärkningsvärt. I Syd-Östran försöker KHK tona ner händelsen och säger att det är 2-3 personer som har stökat, enligt Hallansposten är det ett 30-tal och enligt Goe så är det Halmstad Hammers bemötande och polisen som har orsakat det hela. Jag var inte på plats och skiter egentligen i vad det var som skedde, det är för mig ganska oväsentligt. Något har i alla fall hänt och det brukar ju vara tillräckligt för att det ska börja mullra från den stora moral-kören nere i sydöstra Blekinge.

Goe är dessutom uppretad på att polisen har hittat på uppgifter och tagit siffror ur tomma luften. Hmm... Är inte det vad KHK-fansen själva har ägnat sig ganska kraftigt åt det senaste halvåret?

Hur som helst, jag har varit på många bortamatcher, jag har varit på många fredagsmatcher och jag har varit på många bortamatcher på fredagkvällar så jag har förståelse för hur det kan vara. Vi grönvita är nog inte någonstans kända för att föregå med gott föredöme, och det är vi väl medvetna om också. Jag dömer inga andra supporterklubbar om de råkar få svarta rubriker, för det är tyvärr sånt som händer.

MEN däremot tycker jag att det nu ska bli oerhört skönt att slippa höra från Karlskrona-håll hur man ska uppträda på läktarna. Det ska bli skönt att slippa se sitta på sina höga hästar och försöka se ner på oss andra. Det ska bli skönt att slippa höra dem dividera om siffror och uppgifter som de inte har en aning om. För nu kan vi väl förutsätta att Karlskrona-fansen rannsakar sig själva och kommer ner på jorden... eller?


Kommentarer
Postat av: Joffemannen

Varning för förvirrad kommentar, såhär efter allsvenska avslutningen är sinnena ur balans: Jag tror inte nånting blir bättre av rubriker om bråk. Det är alltid så att tidningarna överdriver, så när de karlskroniter som var på plats sen läser om sig själva som huliganer suddas gränsen ut för vad som är OK eller ej. Avståndet mellan vanliga engagerade supportrar och tråkiga tysta åskådare växer. Hade tidningarna kunnat rapportera balanserat och nyanserat hade det självklart varit bra att få läsa om sånnahär incidenter, men när man läser att hundratals KHKare blivit avvisade av polis och det uppenbarligen är falskt så tappar man bara förtroende för tidningarna. Ja, som vanligt kommer jag inte med några tydliga slutsatser, men detta viktiga problem är komplicerat.

2009-11-01 @ 17:40:10
Postat av: Kungen

Ultras Forever!

2009-11-02 @ 22:26:02
URL: http://tu09.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0