Välmående

Ikväll har jag varit på Villa Vik, Sandsbro, och ätit julbord. Julmånaden är inledd och nu står högtiderna på led, näst i tur är glögg-festen imorgon kväll. Alla vet väl hur man mår efter ett ordentligt julbord, så ikväll blir jag soffliggande. Söderling kliver ut på mattan om en dryg halvtimma så underhållning har jag så det räcker.

I eftermiddags var jag ute på söder hos en av sjuksköterskorna och hans söta sambo. Det blev ett par öl och en nostalgisk Tipsextra-sändning. Allra bäst tyckte jag det var att höra det klassiska plinget i rutan. Helt plötsligt var jag 20 år tillbaka i tiden, och det var en lördag eftermiddag hemma hos 93-åringen (även om han var yngre på den tiden) där vi tittade på engelsk fotboll, en härlig känsla

Eftersom det är lördag så vet jag att bloggläsandet ligger lite på is, så jag nöjer mig med detta och skriver mer imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0