Trevlig Fredag


Vem vare som kasta...?
Äntligen får vi svar på frågan.

  • J18 hade igår en väldigt viktig hemmamatch mot Mariestad. Efter en målrik andra period står det 3-3, men i sista perioden kan dessvärre Mariestad avgöra och vinna med 4-3. Snopet för J18 och nu är det återigen 5 poäng upp till slutspels-strecket.
  • Vad säger man om Peter Forsberg? Jag tittade på Mål-extra på C+ igår, programmet där de visar bilder från samtliga arenor så fort det blir mål på någon av dem. Jag tror nog att alla tittare höll en extra tumme när de klippte över till bilder från MoDo - Luleå. Jag tycker det är förbannat kul att se Nicklas Olausson styra i Luleås powerplay, men igår var det minst lika kul att se Forsberg ta pucken i boxplay och soloåka in ett mål. Vad som är bra för Forsbergs karriär är bra för nationen. Så gårdagens uppvisning gjorde mig innerligt glad, tangentbordsonanist som jag är.
  • Ikväll är det innebandy. Vi har bortamatch mot ett bottenplacerat Växjö-lag så det finns goda förutsättningar för att vi ska få fira efteråt. Jag har fortfarande lite skit som värker i ena benet, men ett varmt bad innan matchen brukar mjuka upp de stela lederna så det ska inte vara några problem.
  • När jag nämnde hemmamatchen mot Hammarby i ett inlägg så började det skrivas om den i kommentatorsfältet. Det är väl lika bra att jag berättar utförligt om vad som skedde den där lördagen, så att ni ungdomar får en tillförlitlig version av det hela. Det var som sagt lördagsmatch med allt vad det innebär. Tingsryd hade gjort en oerhört stark inledning av SuperAllsvenskan så det var knökfullt på läktarplats. Vad vi alla minns från matchen är slutskedet av matchen. Domaren missar en solklar interference i mittzon som leder fram till att Hammarby kan kvittera till 2-2. Publiken är i uppror, och det blir inte bättre när domaren bestämmer sig för att visa ut Hammarbyaren, men ändå godkänna målet. Såväl publik som båda lagen blir vansinniga på domaren eftersom det som precis skedde torde vara omöjligt. I palavret kastar en man klädd i mockajacka in en glasflaska på isen, med omspolning som resultat. Tingsryd lyckas samla sig under avbrottet som sker, och i powerplay avgör Bjarne Hurtig som bara han kunde göra. TAIF vinner med 3-2, referat här, och jublet i Dackeland visste inga gränser. Så gick det till, och det är drömmen om att åter få uppleva såna lördagar som håller min kärlek till Tingsryd AIF vid liv.
  • Just som jag vara nära att ge upp, och hänge mig fullständigt åt det enorma grå som har hållt oss instängda i ett par veckor så vände det. Nu har vi fått en dag med sol, nu är jag redo att bita ihop ett par veckor till.

Kommentarer
Postat av: Joffemannen

Dags för 2 v Kambodja/Thailand - kommer sakna hockey, modern warfare 2 och denna bloggen. Hittar jag nått internetcafé så blir det en titt här och en på http://stats.swehockey.se



Ha det och hoppas det blir en del till sol under dehär två veckorna. Och att vi har hockeysveriges längsta segersvit genom tiderna när jag är tillbaka

2009-11-21 @ 01:23:10
Postat av: Jonsson

Tjena! Har ju noll koll; så vilken serie spelar du i innebandyn?

2009-11-21 @ 03:55:05
Postat av: Mini-Foppa

Haha, härligt referat om hammarby hemma den där legendariska lördagen.



Vad gäller filmklippet kan skogsturken f.ö inte vara helt nöjd över att vara en sån youtube-kändis för något så fjantigt så har full förståelse för att han inte vill intervjuas. Fantastiskt klipp dock!

2009-11-21 @ 16:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0