På tal om Allsvenskan...


Obligatorisk söndagsdryck

Idag drabbades båda jag och min tv återigen av överflödets förbannelse. Jag har för många kanaler som sänder för många matcher en dag som idag. Det är tur att det är paus mellan halvlekarna och perioderna ibland så att man kan zappa lite mellan matcherna. Tidigt i eftermiddags fick jag se Rasmus Elm´s AZ ligga under mot Feyenoord och Stoke ha ledningen mot Hull. Hur det till slut gick i någon av matcherna vet jag faktiskt inte för då hade jag hunnit byta kanal och match. Innan dagens stora match, Chelsea - Man Utd, drar igång så hinner jag en kvart från kvalmatchen på Stockholm Stadion. Det är skönt att tvmatchen.se hjälper mig att planera mina TV-söndagar.

Viasat Hockey visar just nu Örebro - Björklöven och jag har sett den första perioden som Björklöven vann med 2-1. Det är naturligt att hålla ett litet extra öga på Örebro av diverse anledningar. Som jag tidigare har påtalat så vore det härligt för skadeglädjen om Örebro blev strykpåse i Allsvenskan, men rent sportsligt så är det bättre för oss om Örebro kan göra lite bra resultat emellanåt. Efter vad jag har sett i första perioden så har jag svårt att se att de tar några poäng idag. Målvaktsspelet från Owuya har än så länge sett mer än lovligt darrigt ut, och det finne en risk att det kommer trilla in ett par puckar till bakom honom är jag rädd.

Jag kan dock inte låta bli att konstatera att inte verkar råda någon hockeyfeber i Örebro. Jag läser om webbprojektet fjortontre som har som syfte att "...blåsa liv i den mångåriga, breda hockeytradition som finns i Örebro men som periodvis tycks ligga i träda". Det verkar som om de har en del att jobba med, för det var väldigt tomt och tyst på läktarplats i första perioden. Jag är den första att skriva under på att sportsliga resultat ska gälla över allting annat, men nog kan man tycka att det är lite tråkigt att småklubbar som Örebro, Sundsvall och Borås spelar i Allsvenskan trots inget nämnvärt intresse.

På tal om allsvenskan så kan vi väl konstatera att Borås inte ska behöva riskera att få spela negativt kval till våren. På gott och ont...


Kommentarer
Postat av: Batman

Nu gjorde Björklöven 3-1 efter att Calle Bergström åker och sover i egen zon. Det blir nog inga poäng för Örebro idag.

2009-11-08 @ 17:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0