Nov. 12, 2009

  • Här är alla målen från matchen igår. Notera hur Tingsryd gång på gång återerövrar pucken i anfallszon innan Jacobssons mål. Jag noterar även att de verkar ha byggt en ny läktare nere i Olofström. Det måste vara kul att kunna se ishockey från båda sidorna numera.
  • Som jag tidigare har påpekat så storsatsar den nya SF-kanalen nu i inledningen. Häromveckan såg jag 'Änglagård - andra sommaren', och idag fick jag se Änglagård till min isterbandslunch. Utan tvekan det bästa som har gjorts i svensk film
  • Här, och här, och här kan man läsa reaktioner från diverse Olofströmare efter gårdagens match. Tycker ni som jag att reaktionerna skiljer sig en aning mot vad vi brukar få höra. Karlskrona-folket har försökt hantera vår oerhörda styrka med två olika strategier den här säsongen. Först målade de upp oss som storfavoriter och ville skapa en oerhörd press på laget. När den strategien inte verkade fungera så började de istället såga oss och våra allsvenska drömmar. Efter att Karlskrona tagit en poäng i Dackehallen insåg alla KHKare att TAIF inte alls var seriens bästa lag. Olofströmarna har en annan approach till oss, de väljer att vara ärliga och erkänna att de är imponerade. Ibland är det glädjande med ärlighet och uppriktighet i en miljö där det annars mest är förtal och skitsnack.
  • J18 spelar ikväll på bortaplan mot Växjö. Ett bra tillfälle för alla Växjö-TAIFare att se framtiden. Matchen börjar kl 19 och jag tänkte att jag skulle ta mig upp till Värendsvallsområdet för att se den. I tabellen har de grönvita en match mindre spelad, och seger ikväll skulle återknyta kontakt med topplagen som ligger ovanför slutspelsstrecket. Förhoppningsvis medverkar Kevin Carlsson och Viktor Crus-Rydberg i kvällens match, om inte så får jag lov att hitta nya favoriter. Jag återkommer med rapport ikväll efter machen.

Kommentarer
Postat av: Joffemannen

Postat av: Joffemannen

Tryckte lite snabbt där, men det är ännu en länk till en blekingeblogg med ödmjukhet

Postat av: Pontus

Heder till Olofströms-bloggarna, inget tjafs om domartabbar och dunjackor där inte.

2009-11-13 @ 15:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0