kallt kaffe

  • Dagens bloggtips, Musikkritikerns hockeyblogg. En blogg om hockey med fokus på vår lokala Div 1-serien. Jag har dock ännu inte lyckats förstå var hans sympatier ligger.
  • Idag hade jag sovmorgon, synd att inte grannen med borrmaskinen också hade det. Nåja, det är bara att stiga upp och dricka sitt morgonkaffe. Min kaffebryggare börjar dock sjunga på sista versen och värmer numera knappt kaffet till mer än ljummet. En härlig start på dagen...
  • På tal om musik så släpper kent sitt nya album, 'Röd', imorgon. Det verkar som om kent har rört sig allt mer åt det synt-håll som de alltid har suktat efter. Vi får se om jag gillar det, jag har ju alltid varit en pop-kille. Nu ser jag att albumet redan ligger uppe på Piratebay, eftersom jag har förbeställt den faktiska skivan så får jag inte dåligt samvete av att jag laddar ner denna versionen. Förbannat synd att jag har slarvat bort Skånskans Ipod, den hade annars kommit väl till pass idag.
  • Jag har just nu flera vänner världen runt som är i fas att ge sig ut på äventyr. Jag kan inte låta bli att läsa resedagböcker, bloggar eller kika på facebook, trots att jag vet hur det får det att börja krypa i mig. Jag har rest väldigt mycket de senaste 18 månaderna (Palestina, Kina, Finland, Israel, Italien, Kenya, Egypten, Mongoliet, Tanzania, Rwanda, Ryssland, Japan, Uganda, Belgien, Jordanien och Syd-Korea), men har just nu ingenting planerat förrän till våren. Jag vill se något nytt, ha något att se fram emot.
  • Det är drygt med uppehåll. Det känns inte som om det finns så mycket att blogga om just då. Så då kanske ni läsare har några frågor? Mer kända bloggare (bloggerskor?) brukar ha frågestund i sina bloggar där läsarna får fråga om vilka schampon som används, hur man överkommer relationsproblem och vilken Tokio Hotel-låt som är bäst. Just de frågorna kanske ni inte bör fråga mig, men kanske finns det annat ni undrar över. Kom med frågor, eller förslag på vad jag kan skriva om i kommentatorsfältet.

Kommentarer
Postat av: vicce

Först,riktigt bra blogg du skriver tack för det!!!

Vilka 3 "Taifögonblick" är dina bästa samt de tre värsta?

Svara gärna lite utförligt då jag inte varit Taifare så länge.

Tack än en gång!!

2009-11-05 @ 11:26:34
Postat av: Vit och Grön

På tal om musik, vilken är världens bästa låt?

2009-11-05 @ 14:39:44
Postat av: Anonym

Grotta ner dig i landslaget ! "Folk" klagar alltid på att de inte känner till några spelare eller att det inte är lika intakt som det var förr. Jag tycker alla är ganska kända, frågan är om det speglar bästa laget och vilka skulle bytts ut om NHL-killarna alltid kom när de blev kallade ?

2009-11-05 @ 16:46:28
Postat av: Skånskan

Hur kan du slarva bort den fina ipoden?! Nu blev jag besviken..

2009-11-05 @ 18:16:42
Postat av: 1923

Skåne: Ipoden är hittad!



Vit & Grön: Queen - Bohemian Rhapsody, Rihanna - Umbrella, F Sinatra - My Way, Broder Daniel - Whirlwind, Puff Daddy - I´ll be missing you, Håkan Hellström - Hurricane Gilberg, Queen - The Show Must Go On osv osv.

2009-11-05 @ 21:16:35
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/
Postat av: Bananrepubliken

Kent har rört sig ännu längre in i synthdimman. Gitarrerna är förpassade till bakgrundsljud. Bästa spåren efter två lyssningar är "Idioter" och "Hjärta". Det märks att Kent har lyssnat på Depeches mörkaste 90-talsplattor. Hade inga moraliska invändningar mot att plocka detta alster på TPB. Kommer ändå inhandla plasten imorgon.



Musikkritikern verkar inte ha några direkta sympatier. Jag har i alla fall inte kunnat utläsa några ännu. Han verkar mer vara en objektiv observatör.

2009-11-05 @ 23:55:13
Postat av: Johannes

Vad är besöksrekordet för din blogg?

2009-11-06 @ 18:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0