Det är roligt med hockey!

  • Fritidsgården var igår öppen och vi hade det väldigt trevligt. Sjuksköterskorna och jag drack tysklands-öl och fick se ett Barcelona vara så överlägset som bara Barcelona kan vara i den slags matcher. Det blev en trevlig kväll som slutade i lagom tid för att idag kunna stiga upp i lagom tid.
  • Söderling - Djokovic, matchstart 15.30 i Viasat Sport. Jag sitter bänkad. Jag måste säga att jag har sällan sett så välproducerade tennismatcher. Under matcherna så är läktarna dovt belysta och allt fokus hamnar på banan. Det känns lite som en tennismatch framförd antingen på en rockscen eller inne i ett nersläckt musem.
  • Igår var det tydligen någon slags kärleksdag som jag missade. Jag försöker dock fira lite kärlek varje dag, så jag är inte allt för nedslagen. Dessutom fick jag igår ett samtal och ett antal vackra leenden ändå från Korea, det uppskattades på sitt sätt.
  • Många påtalar att det är stor risk att säsongens första förlust kommer ikväll, och jag är nog beredd att hålla med. Nu möter vi lag som slåss för sin överlevnad, för att säsongen inte ska bli ett misslyckande. De senaste matcherna har känts lite avslagna och delvis vunna på förhand, denna vecka får vi ett par rejäla genomkörare och det tror jag är väldigt nyttigt. Om laget ser samma fördel och utmaning i de matcher som väntar den kommande veckan så tror jag nog vi ska klara av det.
  • LGSPORTS satsar stort ikväll, kommentator Dag Wennström, sju kameror och tre kamerakillar samt LG vid producent bordet. Det låter något det. I vanlig ordning på onsdagar ska jag iväg och träna innebandy, men jag gläds för andra hemmasittares skull. Det är roligt med hockey!

Kommentarer
Postat av: Jean-Pierre

Från en karlshamnskille till en taifare. Korea? Lite långt till kärleken?

2009-11-27 @ 13:00:52
Postat av: 1923

Lite långt är det.

2009-11-27 @ 14:09:51
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0