Nov. 2, 2009


Mina stick-graffiti-vänner har stickat en björk

  • Jag hoppas att ni grönvita har utökat ert Marit Bergman-lyssnande till mer än enbart 'This is the year'. Senaste The Tear Collector är grymt bra. Albumet påminner om en Greatest Hits fast med bara nya låtar. Lagom spretigt och många låtar som känns ryckta ur sitt sammanhang, men ändå väldigt, väldigt bra på egen hand. Man kan tycka att vilken musik som spelas i Dackehallen är förhållandevis oviktigt. Men igår var periodpaus-musiken som tagen rakt ur mina egna playlists. Utöver Marit så spelades det både Moneybrother och Morissey. Mycket uppskattat från mitt håll.
  • Gårdagens Dokument Utifrån handlade om mutor och svarta pengar. Ett förhållandevis intressant ämne kan man tycka...
  • Jag har en egenskap att i oavsett vilket socialt sammanhang jag är så hamnar jag till slut i centrum. Inledningsvis är jag nog väldigt tråkig och osynlig, men desto längre tiden går så tar jag över och börjar ta ansvar mer och mer. Jag tycker om den egenskapen, jag gör hellre intryck i det långa loppet än uppfattas som den där glada spralliga personen som det går tretton av på ett dussin. Det enda sammanhang där jag nog inte har den rollen är på Dackehallens läktare. Men det är väl snarare för att jag dragit mig ut från centrum än att jag inte har lyckats ta mig in i det.
  • Christian Jacobsson fick igår pris för att han har gjort 300 matcher i den grönvita tröjan. Synd bara att 280 av dem var i början av seklet...
  • Få lag har jag unnat ett SM-guld som årets IFK Göteborg. AIK har gjort det bra, men nog hade det varit roligt för valparna i Göteborg om de blev belönade med ett SM-guld. Många snackar till höger och vänster om vad som är bra för svensk fotboll, och IFK Göteborgs ungdomssatsning tror jag är väldigt bra för svensk fotboll. Nu finns det en liten risk att Göteborg tappar ytterligare ett par av sina nyckelspelare, och så blir deras satsning på ungdomar ur egna leden en satsning som enbart belönas med ett SM-silver.
  • Hur många gånger den här säsongen kommer vi att få läsa hur Tingsryd AIF maler sönder eller maler ner sina motståndare? Det känns som om berömmet och ordvalen börjar ta slut nu.

Kommentarer
Postat av: Pedda

Är det en From Björk? hihi...

2009-11-02 @ 14:49:47
Postat av: Angelica

Slipper den frysa...

2009-11-02 @ 15:11:24
URL: http://hosangie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0