Välkommen

  • Så var det då klar att Johan Forsander ansluter till laget. För ett par dagar sedan när namnet dök upp på radarn så var jag lite tveksam till det hela. Det kändes inte riktigt rätt att plocka in en spelare i nuläget, och han kändes inte heller som riktigt rätt namn. Men nu är det klart, och när jag läste intervjun med honom på taif.nu så började jag tänka om lite. Nu är det uppehåll och då får han 10 dagar på sig att komma in i laget och lära känna lagkamraterna. Dessutom kan det vara bra att vissa spelare får börja känna av lite konkurrens. Jag ser i nuläget ingen anledning att ändra på Hanssons eller Hilding´s formationer. Men i övriga två linor tycker jag nästan bara det är Lundström som kan känna sig säker på sin plats. Det finns en del spelare där som vi förväntar oss lite mer av, och nu får de börja visa sig på allvar. Vi får hoppas att detta blir bra.
  • Att sitta på en köksbänk med en kopp kaffe och en bra bok börjar bli en ganska trevlig aktivitet som jag har för mig med jämna mellanrum. Nu börjar det dock bli dags att byta bok känner jag.
  • Förra lördagen blev jag trampad på ena smalbenet. Blånaden har gått ner men det blir fortfarande svullet så fort jag har strumpor på mig. Ikväll är det dags för en ny innebandyträning och det klarar jag av, för det värker bara när jag har suttit still en längre stund. Vi ger det ett par dagar till, sen får jag nog ta och kolla upp det om det inte blir bättre.
  • Tre nya poäng av Miljonmannen igår. Jag hoppas att alla parkerade på grusparkeringen och betalade lite extra så vi har råd att betala av hans enorma lönekrav som tydligen saknar motstycke...
  • Nyförvärv som man aldrig har sett är svårt att uttala sig om, men man kan ju alltid göra en sökning på Eliteprospects och därifrån dra sina slutsatser. Någon bloggare valde att jämföra Johan Forsander's och Calle Bergström's poängskörd i Frankrike förra säsongen. Det verkar ju förståndigt om man, som i vissa kretsar, förutsätter att ett nyförvärv är menat som poängmaskin. Men jag har en liten känsla av att Forsander inte är värvad för att bli en poängkung, det har vi ju uppenbarligen redan ett par stycken. Som vanligt tänker jag inte dra för många förhastade slutsatser, jag avvaktar hellre med att komma med ett definitivt utlåtande. Välkommen till Kronobergs Stolthet i alla fall.

Kommentarer
Postat av: lakej

Kronobergs stolthet??? pffftttt....

Med svarta löner och fusk i boksluten.

När ska luftslottet sprängas?

Var är alla TAIF:s lovordade juniorer nu när man värvar 30-åriga föredettingar?

2009-11-02 @ 23:40:07
Postat av: Farbror Bosse

Kronobergs stolthet??? pffftttt....

Med svarta löner och fusk i boksluten.

När ska luftslottet spricka?

Var är alla TAIF:s lovordade juniorer nu när man värvar 30-åriga föredettingar?

2009-11-02 @ 23:41:17
Postat av: TAIF´are

TAIFs lovande juniorer är 3 poäng från slutspelsplatsen i juniorernas superelitserie. Är det på något sätt fel att satsa på de nu när a-laget redan är klara för allettan?

2009-11-02 @ 23:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0