Rapport från Bishops

Gårdagskvällen på Bishop Arms förflöt ganska lugnt. Fyra öl fick jag i mig, och det räcker uppenbarligen nu för tiden för att jag ska känna av det dagen efteråt. Göteborgaren som var med igår var mycket imponerad över vad han hade sett i söndags. Han åkte ner till Karlskrona tillsammans med tre arbetskamrater som tydligen alla var inbitna TAIFare. Han hade tydligen också fått sig en näve konfetti på läktaren, men han betonade att hans bitar definitivt inte hamnade på isen. Rent spelmässigt var han mest imponerad av Jacobsson, Davidson och Stark. TAIF´s överlägsna fysik var också något han tog upp. Men allra roligast tyckte han det var att berätta om vad som hände på läktarna. Enligt Göteborgaren så hade Gröna Brigaden vunnit läktarmatchen i överlägsen stil och visat prov på både humor och finess. De lyckade tråkningarna mot Oskar Fransson var också något han hade mycket roligt åt. Summa summarum så hade han en väldigt rolig söndag och ser nu fram emot att åka med till Dackehallen nästa vecka.

Utöver TAIF så diskuterades de vanliga ämnena, fotboll, film, politik och tjejer. Vi kom i alla fall fram till att göra vårt besök på Bishops till en vana. Och inte mig emot, trevliga vanor kan man inte få för många av.


Kommentarer
Postat av: Brigadare

Kul att få beröm!

2009-11-17 @ 14:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0