Nov. 17, 2009

  • Jag har egentligen ingenting emot artister som gör covers. Vissa låtar kan få en helt annan dimension när de görs i en ny version. Anna Ternheim gör det förbannat bra till exempel, en som gör det mindre bra är Darin. Låt gå för att han är den enda baren-människa som någonsin har skänkt mening till våra liv, men likväl så känns hans version av Coldplays dunder-låt 'Viva la Vida' väldigt meningslös och intetsägande. Det borde finnas regler för vilka som får göra covers.
  • Idag fick jag höra att kulturella skillnader kan vara ett problem när man ska försöka förhindra eller lösa konflikter. Det är inget man behöver berätta för någon som har försökt få ett förhållande med en korensk tjej att fungera så friktionsfritt som möjligt...
  • Holger rapporterar idag om skador på en kvintett spelare. Förutom de tre som missade matchen i söndags så är nu även Einarsson och Björklund indisponibla. Det är givetvis inte bra att he spelare borta, men det ska kommas ihåg att det är i väldigt rätt läge av serien att drabbas av detta. Vi är i praktiken klara för All-ettan och har råd att experimentera lite mer. Att matcha de kvarvarande spelarna hårdare och låta fler ta ett större ansvar tror jag bara är nyttigt. Dessutom kan det finnas en poäng i att röra om lite kedjeformationerna och låta spelarna spela in sig med lite nya killar också. Det är alltså upp till TAIF att göra något positivt och konstruktivt av de skadade spelarnas frånvaro.
  • Nu börjar julen närma sig. I söndags bjöd Lidhultarn på julmust och pepparkakor. Torget där jag bor har börjat julpynta. Det har börjat planeras både glögg-fester och tomte-fester, men jag gillar allt det där. Förra julen uteblev till stor del eftersom jag var i Tanzania då. Jag har alltid gillat julen, men i år ser jag fram emot den mer än någonsin tidigare.
  • Så var det alltså klart att Peter Forsberg spelar med MoDo säsongen ut och jag önskar honom givetvis all lycka. Dock hade jag hellre sett honom i NHL. Jag hade hoppats få se Forsberg avsluta sin karriär med att vinna något stort i år och sedan dra sig tillbaka, jag har svårt att se att han vinner något med MoDo. Hur som helst kan vi konstatera att Canal+ nog är besvikna att de för andra gången den här säsongen sänder en annan match samma kväll som Foppa gör comeback. Ikväll visas Djurgården - Frölunda, när alla egentligen vill se MoDo - Brynäs.

Kommentarer
Postat av: lakej

"Tomtefester"? är det när Troja Ljungby komemr till cackehallen i kvalserien till allsvenskan i mars?

2009-11-17 @ 18:35:57
Postat av: Canal+

Tror tvärt om att dom är rätt nöjda faktiskt. Det kostar 129 pix att se matchen på PPV och tror nog de får lite rekordsiffror på en sån här match...

2009-11-17 @ 18:42:12
Postat av: 1923

Canal+: Sant.

2009-11-17 @ 19:13:59
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/
Postat av: Tekning

Tur att det kom en trettonde forward !



Skam och skandal om inte Dahl får lite speltid nu när det i princip är färdigt för allettan som du säger.

2009-11-17 @ 21:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0