TAIFare i alla väder

  • TAIF.nu presenterar tränigsmatcherna inför säsongen, och förutom den relativt intressanta turneringen under Karl-Oskardagarna i Växjö så hittar jag ett annat guldkorn. 28e och 29e augusti, fredag och lördag, spelar vi dubbelmöte på bortaplan mot Halmstad. Jag vet att det finns en vecka med vandring i fjällen planerad i augusti, men förhoppningsvis finns det likväl utrymme för ett veckoslut i Halmstad.
  • Igår blev det återigen ett besök på den bästa klubb jag har besökt, Club Eden i Seoul. Dans fram till klockan halv 7 i morse sen en halvtimmes taxiresa hem till sängen. När jag stod på dansgolvet inatt med en full tysk, en ung etiopier, en kåt polska, en försynt litauiska, en vacker guatemalska, en pojkaktig australier, en ilsk kroat, en metrosexuell schweizare, en söt koreanska och en tokfull fransman så slog det mig att dessa människor är de som just för stunden står mig närmast. En skrämmande och fascinerande tanke på samma gång.
  • CJ-debatten rör upp nya vågor. Jag vill be alla inblandade att låta bli att hacka på varandras känslor för föreningen. Låt inte den här diskussionen få er att börja ifrågasätta vilka som egentligen är TAIFare. Det är lika fånigt att säga att de som inte vill ha Jacobsson i föreningen inte vill se TAIF i allsvenskan, som det är att säga att de som vill ha honom inte är lika stora supportrar. Försök ha förståelse för att det kan finnas skilda uppfattningar.
  • Mina nya vita Adidas Superstar har blivit ett välkänt kännetecken i Korea. Folk har lärt sig att när de är på, då är det nyktert som gäller. Men när det är de gamla skorna som åker på, då tar sig folk för pannan och inser att det är dags för fest.
  • Nu ska jag unna mig lite söndag. En kopp pulverkaffe och en film, jag tror det blir Änglar och Demoner. Jag har ingen som helst förhoppning om att den ska vara bra, men Rom är trots allt ändå Rom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0