Söndagstankar


Club Eden, Seoul
  • Jag får väl passa på att besvara vissa av kommentarerna jag fick på föregående inlägg angående den goda Christian Jacobsson. Min människosyn samt min politiska ståndpunkt(?) blandades in i min åsikt att jag inte vill se CJ i TAIF mer. Christian Jacobsson är säkert en utomordentligt trevlig människa, men jag känner honom inte och ser honom därför som ishockeyspelare. Att jag blev upprörd när Jacobsson för andra gången gjorde oss besvikna genom att gå till Lakers tror jag inte har något som helst att göra med om jag står till höger, vänster eller i mitten på den politiska skalan. Holger beskriver vad som hände för ett par år sen och jag håller i mångt och mycket med honom i vad han skriver. En infekterad fråga, minst sagt.
  • Manchester United och Inter vinner respektive liga, allt är som vanligt. Italienska ligan bryr jag mig inte mycket om, men nog känns det som om det vore roligare om Liverpool eller Arsenal vann i England. Börjar sannerligen bli dags för det. Det börjar även bli dags för Öster att ta tag i sig själva, seger idag mot Frölunda är ett första steg.
  • Promoe!
  • I natt var vi ute och klubbade i Seoul igen. När man har stått och dansat oavbrutet i 3-4 timmar så börjar benen bli ganska trötta. Framåt sex-snåret i morse var dansgolvet ganska tomt så vi besökte närmaste McDonalds innan vi tog en taxi hemåt. Det tål att upprepas, nattklubbarna i den här staden är galet bra.
  • Värvningen av Victor Tisell hamnade lite i skymundan när ryktena om CJ började ta fart. Jag tror i alla fall att det kan bli en bra lösning på målvaktssidan. Förhoppningsvis utvecklas han ytterligare lite och kan utmana Johansson om målvaktsjobbet.
  • Barcelona vann La Liga, det glädjer mig!
  • Igår deltog jag i något som kallades Olympics. Efter en spännande spurtstrid i avslutande stafetten avgick mitt gröna lag med segern och vi fick en låda (!) vin i första pris. En bra början på en lång kväll. Att det sedan bjöds på gratis öl hela dagen gjorde inte eventet sämre. Idag är jag dock värd lite vila.

Kommentarer
Postat av: Z

Jag håller inte med om att frågan är "infekterad i TAIF". Den är infekterad bland ett antal personer. Hur många vet jag inte men jag uppskattar det till en dryg handfull. De allra flesta vuxna Taifare har glömt detta för länge sedan. De ser att det bakom "ishockeyspelaren" CJ även finns en människa. Att mena att denna fråga "delar TAIF" är enligt min mening en grov överdrift. På sin höjd kan man påstå att det finns en högljudd falang som envist ältar denna inskränkta åsikt. Resterande 95% av Taifare hälsar CJ välkommen tillbaka till TAIF.

2009-05-20 @ 09:26:00
Postat av: a-t-a

Skönt att du kliver in Zambooni och förklarar hur det egentligen ligger till.

2009-05-21 @ 04:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0