Tim, var är du?

  • Det trillade in lite nya spelare häromdagen, Svesse, Harikkala och Sirén. Svenssons underskrift välkomnar jag, han är viktig på många sätt och vis. Harikkalas kvaliteer hann jag aldrig få någon uppfattning om men om vi nu välkomnar honom tillbaka så är jag övertygad om att det är ett bra val. Ismo Sirén har jag naturligtvis ingen som helst koll på, men han har ett roligt namn så förhoppningsvis kan det bli en bra värvning.
  • Planer för dagen? Det väntar en storartad lördag så förhoppningsvis blir det en lugn fredag.
  • Om någon vill ha humor så rekomenderar jag Agenda från i söndags. Debatten mellan representanter från Sverigedemokraterna, Piratpartiet samt Feministiskt Initiativ bjöd på en hel del underhållning. Som sagt, enfråge-partier står inte särskilt högt hos mig. Vad rasister, data-killar eller feminister tycker om till exempel sjukvård eller skattefrågor är för mig svårt att se.
  • Ännu ett stockholmsderby som spårar ur. Jag har full förståelse för att det kokar över ibland på läktarna, jag vet själv hur det kan ske. Men gång på gång, de borde förstå att de själva dödar intresset för stockholms-derbyna som för ett par år sedan var så infernaliskt heta. De gräver sin egen grav så att säga.
  • Spänningarna ökar i Korea. Landet sörjer sin fd president som i lördags begick självmord efter en korruptions-skandal, samtidigt genomför Nord-Korea kärnvapen-tester och säger upp de existerande fredsavtal och vapenstillestånd som tidigare fanns. Koreanerna verkar vara vana, men vi utlänningar håller lite extra koll på nyheterna i nuläget.
  • Dahl och Lagermyr får A-kontrakt, helt rätt. Två guldklimpar som vi måste vårda ömt. Dock finns det fortfarande, som många påpekar, ett behov av en målskytt. Vi klarar oss långt på den bredd och kompetens som finns i dagens trupp. Men det vore skönt med en Henrik Andersson (den riktiga Henrik Andersson) som gör mål utan att egentligen synas.
  • Jag drömde om Tim Dickinson inatt. En legend, någon som vet vad han har för sig nu för tiden?

Kommentarer
Postat av: chasseur

Hej

Jag var i korea seoul 96.

Då tyckte jag det var surrealistiskt med Lotte World.

Ett stort varuhus med en riktig isrink i mitten.

har du varit där?

2009-05-29 @ 09:09:36
Postat av: Messi

Tim D befinner sig i Vimmerby sen 4 säsonger med sin sambo som kommer därifrån. Tim hade en åkstil som man kunde urskilja på 2 km håll, bredbent knäböjande och så hytte han till med skallen när han skulle rätta till hjälmen. En legendar med proffsig inställning som nötte bänken mycket under vissa år men ändå hade stort hjärta för klubben.

Kom ungefär samtidigt som Henning och Levin som också nötte bänk särskillt under åren i allsvenskan för att sedan gå in och dominera när det blev Superallsvenska. Mattias Elm sa en gång att det är sådana spelare som i princip gör slutspel. De som accepterar fjärde-linan för att sedan vid behov kunna leverera pga trötthet när matcherna blir täta eller pga skador. Nu etablerade sig alla 3 ovan nämnda men under deras första år var det så.

2009-05-29 @ 09:53:17
Postat av: Knallen

Tim ja, han var rolig. Har aldrig träffat en människa med sådan otrolig bollkänsla. Fantastiskt begåvad. Men jag har ett minne av att han någon gång sa att hans tränare i yngre år mer eller mindre skippat träningar av spelsekvenser samt träningar med klubba överhuvudtaget....



Vilket vi kunde se ibland.

2009-05-29 @ 15:22:47
Postat av: Messi

Ha ha ha, så sant så sant. Vågade inte nämna det själv utan påpekade diplomatiskt hans minne i vänliga ordalag. Det förtar iofs inte hans personliga egenskaper.

2009-05-29 @ 15:29:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0