Thirty pieces of silver


Så står vi återigen inför den stora tvistefrågan som i mångt och mycket delar oss TAIF-fans i två läger. Christian Jacobssons vara eller icke-vara i Tingsryd AIF är en fråga som väcks varje sommar. Vissa skyr honom som pesten, vissa ser en duktig och vältränad hockeyspelare som bor fem minuter från vår ishall. Själv lutar jag mer åt det första alternativet, även om jag försöker inte slösa massa energi på liknande frågor. Dock vet jag att jag ytterst gärna slipper se Jacobsson spela för TAIF igen. Han har syndat alltför många gånger för att det är OK.

Stanna i Växjö Christian, där är du uppskattad.

Kommentarer
Postat av: TTT

Är det avundsjuka som driver din åsikt att inte han inte borde spela för TAIF eller är det din ideologiska uppfattning att han är den lokala ishockeyns kapitalist personifierad. Att han har en historia av att inte lyckats de sejourer han varit hos oss är en annan femma och i så fall ett hållbart argument. Ha en trevlig tripp i den "röda" delen av världen som inte gjort/gör annat än förtrycker den lilla människan och egentligen står för den solidaritet och ideologi som du beskiver så bra i dina blogg.

2009-05-16 @ 11:32:36
Postat av: Z

Trist att du har denna inskränkta inställning. Jämförelsen med 30 silverpenningar är osmaklig tycker jag. En slags vuxenmobbning! Jag kan inte förstå hur du får ihop det med resten av ditt sätt att se på människor. Får du det?

2009-05-16 @ 15:33:26
Postat av: lakej

Kan bara hålla med föregående talare.

2009-05-16 @ 17:29:49
Postat av: Tigrarna

Ovanstående talare: Det ni inte vet ska ni inte uttala er om, ta in fakta och kom därefter med en åsikt eller håll käften.

2009-05-16 @ 18:06:47
Postat av: DTP

TTT: Kan man inte ens CJs historia och resultat i TAIF skall man defenitivt vara tyst. Då ska man knappast uttala sig om vad som hänt eller inte hänt i frågan. Det finns faktiskt en del av oss som hyllat honom på den tiden han var kung i templet..

2009-05-18 @ 21:05:46
Postat av: TTT

DTP Givetvis menar jag de återtåg han gjort under tvåtusentalet, bedömer du själv dem som lyckade med tanke på vad han kan prestera ? Historia up your as.

2009-05-18 @ 23:54:44
Postat av: ju

TTT; Givetvis menar du det, dåligt att ingen klarade läsa mellan raderna i ditt inlägg.



För att spä på DTP´s resonemang så var Jacobsson förr känd som Super-Chrille eftersom han sprutade in mål.

2009-05-19 @ 05:24:06
Postat av: TTT

DTP: Nä det var inte dåligt att du inte lyckades läsa mellan raderna, man får tydligen vara väldigt tydligt inbland. Det som var dåligt var dels din förmåga i ämnet att relatera till hans meriter på 90-talet och dels din själviskhet i att tillsammans med delar av Brigaden ensamt tro sig älska detta lag.



Chrille var inte urusel de senaste gångerna han var hos oss, däremot var jag inte överimponerad.



Bara för att man dricker folkis och åker minibuss till vartenda bortamatch kan man inte allt om hockey.



* Det finns många som både har sett fler matcher och gjort bättre analyser av ishockey än vad du har gjort.



Jag tycker vi lägger ner nu, det är uppenbart att en del vill att han kommer tillbaka och en del inte.

Dessutom kan artikelförfattaren själv svara för sig när han får en utstickande kommentar och det har han också gjort i ett som vanligt vältaligt och trevligt inlägg.

2009-05-19 @ 08:58:32
Postat av: DTP

Jag är mållös. Jag måste vara otroligt dålig på att läsa mellan raderna. För den bråten du nyss skrev angående mig kan jag inte ens hitta i det jag själv skrivit.



confused



Ber om ursäkt till artikelförfattaren om jag för detta väl långt. Men får jag två svar från samma person utan att jag ens lägger till ett inlägg i mellan kände jag mig tvungen att kommentera.



2009-05-19 @ 19:21:48
Postat av: Marcus

Min inställning i denna frågan kan du se i min blogg. Väl mött


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0