Fredag kväll

  • Seger med 4-2 i en kvalmatch mot Nybro inför en slutsåld Dackehall, det är väl den enskilt största matchen vi har spelat sen vi blev nerflyttade för sju år sedan. Efter den segern så ser det ganska lovande ut. Nybro - Örebro på söndag, det känns som en viktig match för många av lagen i den här serien. Jag kör nog dubbel swehockey-bevakning på söndag. Jag tror nog vi kan gå rent på hemmaplan, tar vi sedan 8-9 poäng på bortaplan så tror jag det här kan bli roligt. Men det har jag ju i och för sig sagt hela tiden.
  • Så har jag fått prova på rollen som hjärtekrossare också, en ny erfarenhet.
  • Häromkvällen var det sittning modell större. Långbord och ölen flödade. Tyskarna vid mitt bord drog igång tyska dryckessånger. Koreanerna ville inte vara sämre och svarade med en koreansk visa. När det blev Sveriges tur skruvade jag lite på mig innan jag drog en vacker och uppskattad "Skål för Tingsryd".
  • Idag var det strålande vårväder i Korea, 16 grader varmt, vindstilla och strålande sol. Då är den tidigare omtalade takterassen väldigt uppskattad.
  • Tydligen är Karlskorna ute efter våra spelare, inget lustigt med det. Om de kontaktar dem nu under pågående kval är kanske inte så snyggt dock. Hur som helst, vad jag vill säga är att om vi har spelare i dagens lag som inte har högre ambitioner än att spela för Karlskrona så är det verkligen ingen förlust för oss.
  • På tal om Thåström, på hans senaste skiva finns en låt med titeln Linnea. Dels är det troligtvis det vackraste namnet som finns, och dels så är det namnet på en av de vackraste personer jag känner. Linnea i låten påminner förvisso inte om den Linnea jag känner, men ändå. En bra låt helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Leonard

Hej! Tänkte bara fråga, vad anser du om IPRED-lagen och fildelning? Jag skrev ett inlägg om det på min blogg nyss, och är intresserad av vad folk tycker. Skulle bli glad över ett svar! :)

Ha det bra så länge,

Leonard

2009-03-22 @ 12:57:33
URL: http://trierer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0