Poppis i Korea


...överst på topplistan nio veckor i rad.

  • Inatt var det ruskigt jobbigt att hålla sig vaken till ishockeyn. Jag tryckte nog i mig gott och väl två koppar kaffe per period tror jag. En gång för tusen år sedan när jag och den Vackra Damen från Flen var på väg hem ifrån krogen så fick jag för mig att det var en god idé att trycka i mig närmare en liter kaffe. Idag, liksom den där gången för tusen år sedan, vaknar jag upp med en stor smärta i såväl mun, hals och huvud. Kaffe är gott, men det får lov att finnas gränser för hyr mycket som är okej att dricka.
  • Jag har de senaste dagarna återupptäckt Moneybrother, galet bra. Hur kunde jag glömma bort honom?!?
  • Idag har the yellow dust slagit till mot den koreanska halvön. "...the dust will bring new illnesses such as pink eye, runny nose and affect visibility, the weather agency said. The dust storm stemming from Mongolian deserts, reached the southeastern seashore on Saturday (...). The yellow dust is notorious for carrying fine sand and pollutants as it blows across Korea every spring. Vi har blivit drabbade av en farsot, koreanerna går med munskydd över ansiktet för att skydda sig. Är det Guds sätt att straffa oss för våra synder? Är det Gud som straffar koreanerna på samma vis som när han skickade Växjö Lakers på Kronoberg? Jag undrar om det finns munskydd som hjäper även mot sådana farsoter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0